Stratejik muğlaklık, farklı görüşlerin ve yorumların ortaya çıkmasını
tetikleyen muğlak mesajları içeren bir iletişim taktiği olarak kabul edilir. Bu
çalışmanın amacı kamu sektörünün dinamikleri içinde iletişim taktiği olarak
stratejik muğlaklığın değerlendirilmesidir. Kamu sektöründe faaliyet gösteren
kurumların paydaş çeşitliliğinin özel sektörde faaliyet gösteren kurumlara
görece daha fazla olması sonucu, birbirleri ile çelişen paydaş çıkarlarının
dengelenme gerekliliği stratejik muğlaklığın bir iletişim taktiği olarak
kullanımı ile karşılanabilir. Öte yandan, kamu sektörünün tarafsızlık, eşitlik,
hesap verebilirlik, şeffaflık gibi kendine özgü diğer dinamikleri ise iletişim
taktiği olarak stratejik muğlaklığın sorgulanmasına neden olmaktadır. Çalışma, stratejik
muğlaklığı bu ikilem arasında değerlendirerek literatüre katkı sağlamaktadır.
Konunun ulusal literatürde, özellikle de kamu sektörü ile ilişkilendirilerek
incelenmemiş olması gelecek çalışmalar için yeni araştırma sorularının ortaya
çıkmasını tetiklemektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2018 |
Submission Date | March 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 1 |