Stratejik muğlaklık, farklı görüşlerin ve yorumların ortaya çıkmasını
tetikleyen muğlak mesajları içeren bir iletişim taktiği olarak kabul edilir. Bu
çalışmanın amacı kamu sektörünün dinamikleri içinde iletişim taktiği olarak
stratejik muğlaklığın değerlendirilmesidir. Kamu sektöründe faaliyet gösteren
kurumların paydaş çeşitliliğinin özel sektörde faaliyet gösteren kurumlara
görece daha fazla olması sonucu, birbirleri ile çelişen paydaş çıkarlarının
dengelenme gerekliliği stratejik muğlaklığın bir iletişim taktiği olarak
kullanımı ile karşılanabilir. Öte yandan, kamu sektörünün tarafsızlık, eşitlik,
hesap verebilirlik, şeffaflık gibi kendine özgü diğer dinamikleri ise iletişim
taktiği olarak stratejik muğlaklığın sorgulanmasına neden olmaktadır. Çalışma, stratejik
muğlaklığı bu ikilem arasında değerlendirerek literatüre katkı sağlamaktadır.
Konunun ulusal literatürde, özellikle de kamu sektörü ile ilişkilendirilerek
incelenmemiş olması gelecek çalışmalar için yeni araştırma sorularının ortaya
çıkmasını tetiklemektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 1 |