Toplumda yetersiz koşullarda içinde yaşayan ve bu
koşullara bağlı olarak bazı yetersizliklerle baş etmek durumunda kalan gruplar
dezavantajlı gruplar olarak tanımlanabilir. Günümüzde bu grupların eğitim
sorunları da ele alınması gereken önemli bir sorundur. Bu bağlamda bu grupta
yer alan çocukların eğitsel gereksinimlerinin dikkate alınması bakımından sınıf
öğretmeni adaylarının bu konuya ilişkin farkındalığı önem taşımaktadır. Söz
edilen önemden yola çıkarak bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının dezavantajlı
grupta yer alan çocukların eğitim sürecine ilişkin görüşlerini belirlemektir.
Araştırma betimsel nitelik taşıyan bir araştırmadır. Araştırmanın
katılımcılarını ölçüt örnekleme dayalı olarak seçilen sınıf öğretmeni adayları
oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yapılandırılmış görüşme formu
aracılığıyla toplanmış ve tümevarım analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada
sınıf öğretmeni adaylarının dezavantajlı gruplarla eğitim sürecine ilişkin
görüşleri aile, çocuk, kurum/kişiler ve öğretim etkinlikleri temaları
çerçevesinde ele alınmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2019 |
Submission Date | November 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 |