Bu araştırmanın genel amacı,
öğretmen adaylarının benimsedikleri eğitim inançlarının çeşitli değişkenler
açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini sınıf öğretmenliği, fen
bilgisi öğretmenliği ve pedagojik formasyon programlarında öğrenim gören 303
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri Yılmaz, Altınkurt ve Çokluk
(2011) tarafından geliştirilen Eğitim İnançları Ölçeği ile toplanmıştır.
Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının en çok benimsedikleri eğitim inancının
varoluşçuluk, en az benimsedikleri eğitim inancının ise esasicilik olduğu
belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının eğitim inancı puanları arasında
cinsiyetlerine, öğrenim gördükleri program ve anne-babalarının tutum tiplerine
göre anlamlı fark bulunmazken, ilerlemecilik eğitim inancı puanları arasında
öğrenci merkezli yaklaşımı benimseyenler lehine, esasicilik eğitim inancı
puanları arasında öğretmen merkezli yaklaşımı benimseyenler lehine anlamlı
farkların olduğu, ayrıca ilerlemecilik ve esasicilik eğitim inancı puanları
arasında konu odaklı dersleri uygun görenler lehine anlamlı fark olduğu
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2019 |
Submission Date | October 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 |