Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 7 Issue: 2, 39 - 59, 29.11.2020

Abstract

References

  • Akay, S. (2013). Öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri ve beyin baskınlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. [Unpublished graduate dissertation]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Akkaya, S. Ç. (2006). Van Hiele düzeylerine göre hazırlanan etkinliklerin ilköğretim 6.sınıf öğrencilerinin tutumuna ve başarısına etkisi. [Unpublished graduate dissertation]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Aktaş Arnas, Y. (2009). Okul öncesi dönemde matematik eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Aktaş D. Y. & Aktaş M. C. (2012). 8. Sınıf öğrencilerinin özel dörtgenleri tanıma ve aralarındaki hiyerarşik sınıflamayı anlama durumları, İlköğretim Online, 11(3), 714-728.
  • Akuysal, N. (2007). İlköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin 7. sınıf ünitelerindeki geometrik kavramlardaki yanılgıları. [Unpublished graduate dissertation]. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Altun, M. (2010). İlköğretim ikinci kademe (6, 7, 8. sınıflarda) matematik öğretimi. Ankara: Alfa Aktüel.
  • Balcı, A. (2013). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Başışık H. (2010). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin çokgenler ve dörtgenler konularındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. [Unpublished graduate dissertation]. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Baykul, Y. (2014). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8.sınıflar). Ankara: Pegem Akademi.
  • Berkün, M. (2011). İlköğretim 5. ve 7. sınıf öğrencilerinin çokgenler üzerindeki imgeleri ve sınıflandırma stratejileri. [Unpublished graduate dissertation]. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak E., Akgün Ö., Karadeniz, S. & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakmak, D. & Güler, H. K. (2014). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının geometrik düşünme düzeylerinin belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 1-16.
  • Duatepe, A. (2000). Van Hiele geometrik düşünme seviyeleri üzerine niteliksel bir araştırma. V. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, (s.562-568). Ergin, S. A. (2014). 8. Sınıf öğrencilerinin geometrik cisimler üzerindeki imgeleri ve sınıflama stratejileri. [Unpublished graduate dissertation]. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Ergün, S. (2010). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çokgenleri algılama, tanımlama ve sınıflama biçimleri. [Unpublished graduate dissertation]. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Fidan, Y. (2009). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri ve buluş yoluyla geometri öğretiminin öğrencilerin geometrik düşünme düzeylerine etkisi. [Unpublished doctoral dissertation]. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Fidan, Y. & Türnüklü, E. (2010). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 185-197.
  • Ford, M.S. & Crew, C.G. (1991). Table-Top Mathematics-A home-study program for early childhood. Arithmetic Teacher, 38(8), 6-12.
  • Fujita, T. (2012). Learners’ Level of understanding of ınclusion relations of quadrilaterals and prototype phenomenon. The Journal of Mathematical Behaviour, 31, 60-72.
  • Fujita, T. & Jones, K. (2007). Learners’ understanding of the definitions and hierarchical classification of quadrilaterals: towards a theoretical framing. Research in Mathematics Education, 9 (1&2), 3-20.
  • Halat, E. (2006). Sex-related differences in the acquisition of the van hiele levels and motivation in learning geometry. Asia Pacific Education Review, 7(2), 173-183.
  • Hohmann, M. & Weitart, D. (2000). Küçük çocukların eğitimi. Çev.Sibel Saltiel Kohen ve Ülfet Öğüt. İstanbul: Hisar Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemi. (22. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kılıç, H. (2013). Lise öğrencilerinin geometrik düşünme, problem çözme ve ispat becerileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 222-241.
  • MEB. (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Napitupulu, B. (2001). An exploration of students’understanding and van hiele levels of thinking on geometric construction. [Unpublished graduate dissertation], Simon Fraser University, Indonesia.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA. NCTM.
  • Neuman, L. W. (2007). Toplumsal araştırma yöntemleri (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası.
  • Okumuş, S. (2011). Dinamik geometri ortamlarının 7. sınıf öğrencilerinin dörtgenleri tanımlama ve sınıflandırma becerilerine etkilerinin incelenmesi. [Unpublished graduate dissertation]. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Oral, B., İlhan, M. & Kınay, İ. (2013). 8. Sınıf öğrencilerinin geometrik ve cebirsel düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 33-46.
  • Özcan, B. N. (2012). İlköğretim öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin geliştirilmesinde bilgiyi oluşturma süreçlerinin incelenmesi. [Unpublished doctoral dissertation]. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Özdemir Erdoğan, E. & Dur, Z. (2014). Preservice mathematics teachers’ personal figural concepts and classifications about quadrilaterals. Australian Journal of Teacher Education, 39 (6), 107-133.
  • Pickreign, J. (2007). Rectangle And Rhombi: How well do pre-service teachers know them? Issues in the Undergraduate Mathematics Preparation of School Teachers, 1, 1-7.
  • Şahin, O. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının van hiele geometrik düşünme düzeyleri. [Unpublished graduate dissertation]. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Şahin, Y. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik akıl yürütmelerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. [Unpublished graduate dissertation]. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Toluk, Z., Olkun, S. & Durmuş, S. (2002). Problem merkezli ve görsel modellerle destekli geometri öğretiminin sınıf öğretmenliği öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin gelişimine etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara, (s.913-920).
  • Turğut, M. & Yılmaz, S. (2009). Geometri derslerine nasıl giriş yapardık? Üniversite ve Toplum Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 7 (4). http://www.universitetoplum. org/text.php3?id=334 adresinden 02.03.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Türnüklü, E. (2014). Dörtgenlerde aile ilişkilerinin yapılandırılması: İlköğretim matematik öğretmen adaylarının ders planlarının analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173), 197-207.
  • Ubuz, B. & Koç, A. O. (2008). Dörtgenler arasındaki ilişkiler: 7. sınıf öğrencilerinin kavrayışları. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu, (s.262).
  • Van Hiele, P. M. (1986). Structure and insight. Florida: Academic Press, Inc.
  • Viglietti, J. M. (2011). Teachers’ Definition constructions and drawing productions of basic plane figures: an ınvestigation using the Van Hiele theory. [Unpublished doctoral dissertation]. Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses. (UMI No. 3460811).
  • Yanık, A. (2013). Cabri yazılımı ile 7. sınıf öğrencilerinin çokgenleri tanımlama, oluşturma ve sınıflama beceri geliştirmesinin incelenmesi. [Unpublished graduate dissertation]. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yılmaz, S., Turğut, M. & Alyeşil Kabakçı, D. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin incelenmesi: Erdek Ve Buca örneği. Üniversite ve Toplum Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 8(1). http://www.universitetoplum. org/text.php3?id=354 adresinden 11.11.2011 tarihinde alınmıştır.

Investigation of Geometrical Thinking Levels And Polygons Classification Skills of 7th Grade Students

Year 2020, Volume: 7 Issue: 2, 39 - 59, 29.11.2020

Abstract

The aim of this study was to investigate the relationship between level of geometrical thinking and classification skills of polygons of 7th grade students. Relational survey model was used in this study. The sample of the study consists of 318 7th grade students from a public school in a city in Central Anatolian region. Data were collected by Geometrical Thinking Levels Determination Test, developed by Özcan (2012) and Polygon Perception and Classification Scale, developed by Ergün (2010). The obtained data were analyzed by using nonparametric tests as Kruskall Wallis-H, Mann Whitney-U and Spearman Brown correlation analysis. According to results of the study, it was found that 7th grade students’ geometrical thinking levels are mainly 1st level; more than half of the students are in the 2nd level and upper level. Students’ classification skills of polygons were at medium level. It was stated that there is a positive and meaningful relationship between classification skills of polygon and geometrical thinking levels of students. It was seen that the students with high level of geometrical thinking were successful in classifying of polygons and finding relations between polygons.

References

  • Akay, S. (2013). Öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri ve beyin baskınlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. [Unpublished graduate dissertation]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Akkaya, S. Ç. (2006). Van Hiele düzeylerine göre hazırlanan etkinliklerin ilköğretim 6.sınıf öğrencilerinin tutumuna ve başarısına etkisi. [Unpublished graduate dissertation]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Aktaş Arnas, Y. (2009). Okul öncesi dönemde matematik eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Aktaş D. Y. & Aktaş M. C. (2012). 8. Sınıf öğrencilerinin özel dörtgenleri tanıma ve aralarındaki hiyerarşik sınıflamayı anlama durumları, İlköğretim Online, 11(3), 714-728.
  • Akuysal, N. (2007). İlköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin 7. sınıf ünitelerindeki geometrik kavramlardaki yanılgıları. [Unpublished graduate dissertation]. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Altun, M. (2010). İlköğretim ikinci kademe (6, 7, 8. sınıflarda) matematik öğretimi. Ankara: Alfa Aktüel.
  • Balcı, A. (2013). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Başışık H. (2010). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin çokgenler ve dörtgenler konularındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. [Unpublished graduate dissertation]. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Baykul, Y. (2014). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8.sınıflar). Ankara: Pegem Akademi.
  • Berkün, M. (2011). İlköğretim 5. ve 7. sınıf öğrencilerinin çokgenler üzerindeki imgeleri ve sınıflandırma stratejileri. [Unpublished graduate dissertation]. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak E., Akgün Ö., Karadeniz, S. & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakmak, D. & Güler, H. K. (2014). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının geometrik düşünme düzeylerinin belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 1-16.
  • Duatepe, A. (2000). Van Hiele geometrik düşünme seviyeleri üzerine niteliksel bir araştırma. V. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, (s.562-568). Ergin, S. A. (2014). 8. Sınıf öğrencilerinin geometrik cisimler üzerindeki imgeleri ve sınıflama stratejileri. [Unpublished graduate dissertation]. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Ergün, S. (2010). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çokgenleri algılama, tanımlama ve sınıflama biçimleri. [Unpublished graduate dissertation]. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Fidan, Y. (2009). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeyleri ve buluş yoluyla geometri öğretiminin öğrencilerin geometrik düşünme düzeylerine etkisi. [Unpublished doctoral dissertation]. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Fidan, Y. & Türnüklü, E. (2010). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 185-197.
  • Ford, M.S. & Crew, C.G. (1991). Table-Top Mathematics-A home-study program for early childhood. Arithmetic Teacher, 38(8), 6-12.
  • Fujita, T. (2012). Learners’ Level of understanding of ınclusion relations of quadrilaterals and prototype phenomenon. The Journal of Mathematical Behaviour, 31, 60-72.
  • Fujita, T. & Jones, K. (2007). Learners’ understanding of the definitions and hierarchical classification of quadrilaterals: towards a theoretical framing. Research in Mathematics Education, 9 (1&2), 3-20.
  • Halat, E. (2006). Sex-related differences in the acquisition of the van hiele levels and motivation in learning geometry. Asia Pacific Education Review, 7(2), 173-183.
  • Hohmann, M. & Weitart, D. (2000). Küçük çocukların eğitimi. Çev.Sibel Saltiel Kohen ve Ülfet Öğüt. İstanbul: Hisar Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemi. (22. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kılıç, H. (2013). Lise öğrencilerinin geometrik düşünme, problem çözme ve ispat becerileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 222-241.
  • MEB. (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Napitupulu, B. (2001). An exploration of students’understanding and van hiele levels of thinking on geometric construction. [Unpublished graduate dissertation], Simon Fraser University, Indonesia.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA. NCTM.
  • Neuman, L. W. (2007). Toplumsal araştırma yöntemleri (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası.
  • Okumuş, S. (2011). Dinamik geometri ortamlarının 7. sınıf öğrencilerinin dörtgenleri tanımlama ve sınıflandırma becerilerine etkilerinin incelenmesi. [Unpublished graduate dissertation]. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Oral, B., İlhan, M. & Kınay, İ. (2013). 8. Sınıf öğrencilerinin geometrik ve cebirsel düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 33-46.
  • Özcan, B. N. (2012). İlköğretim öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin geliştirilmesinde bilgiyi oluşturma süreçlerinin incelenmesi. [Unpublished doctoral dissertation]. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Özdemir Erdoğan, E. & Dur, Z. (2014). Preservice mathematics teachers’ personal figural concepts and classifications about quadrilaterals. Australian Journal of Teacher Education, 39 (6), 107-133.
  • Pickreign, J. (2007). Rectangle And Rhombi: How well do pre-service teachers know them? Issues in the Undergraduate Mathematics Preparation of School Teachers, 1, 1-7.
  • Şahin, O. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının van hiele geometrik düşünme düzeyleri. [Unpublished graduate dissertation]. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Şahin, Y. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik akıl yürütmelerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. [Unpublished graduate dissertation]. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Toluk, Z., Olkun, S. & Durmuş, S. (2002). Problem merkezli ve görsel modellerle destekli geometri öğretiminin sınıf öğretmenliği öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin gelişimine etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara, (s.913-920).
  • Turğut, M. & Yılmaz, S. (2009). Geometri derslerine nasıl giriş yapardık? Üniversite ve Toplum Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 7 (4). http://www.universitetoplum. org/text.php3?id=334 adresinden 02.03.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Türnüklü, E. (2014). Dörtgenlerde aile ilişkilerinin yapılandırılması: İlköğretim matematik öğretmen adaylarının ders planlarının analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173), 197-207.
  • Ubuz, B. & Koç, A. O. (2008). Dörtgenler arasındaki ilişkiler: 7. sınıf öğrencilerinin kavrayışları. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu, (s.262).
  • Van Hiele, P. M. (1986). Structure and insight. Florida: Academic Press, Inc.
  • Viglietti, J. M. (2011). Teachers’ Definition constructions and drawing productions of basic plane figures: an ınvestigation using the Van Hiele theory. [Unpublished doctoral dissertation]. Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses. (UMI No. 3460811).
  • Yanık, A. (2013). Cabri yazılımı ile 7. sınıf öğrencilerinin çokgenleri tanımlama, oluşturma ve sınıflama beceri geliştirmesinin incelenmesi. [Unpublished graduate dissertation]. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yılmaz, S., Turğut, M. & Alyeşil Kabakçı, D. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin incelenmesi: Erdek Ve Buca örneği. Üniversite ve Toplum Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 8(1). http://www.universitetoplum. org/text.php3?id=354 adresinden 11.11.2011 tarihinde alınmıştır.
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Reyhan Karakarçayıldız 0000-0002-0096-3865

Kürşat Yenilmez

Publication Date November 29, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Karakarçayıldız, R., & Yenilmez, K. (2020). Investigation of Geometrical Thinking Levels And Polygons Classification Skills of 7th Grade Students. Osmangazi Journal of Educational Research, 7(2), 39-59.