Türkiye’de faaliyet gösteren üç mobil iletişim şirketinin tarihsel süreçte yaşadığı değişim ve dönüşüm, mobil iletişim şirketlerinin değişimine neden olan unsurlar ana başlıklar halinde değerlendirilmiştir. Zorlayıcı unsurlar başlığı altında Türkiye’nin beş yıllık kalkınma planları kapsamında mobil iletişim alanındaki gelişmeleri ve geleceğe yönelik öngörüleri ortaya konmuştur. Öykünmeci unsurlar başlığı altında Türkiye’de ve dünyada mobil iletişim şirketlerinin toplumda görünür olmaya ve meşruiyet kazanmaya çalıştığı alanlara değinilmiş ve sosyal sorumluluk projeleri hakkında bilgi verilmiştir. Normatif unsurlar başlığı altında Türkiye’de mobil iletişim şirketlerinin kontrol ve denetimi süreci hakkında bilgi verilmiştir. Mobil iletişim şirketlerinin çevreyi ve toplumu dönüştürdüğü veya dönüştürme potansiyeli olduğu değerlendirilen alanlar açıklanmaya çalışılmış ve gelecekte yaşanması muhtemel değişimlere değinilmiştir. Mobil iletişim şirketlerinin hem artarak çevreden etkilenmeye devam edecekleri, hem de faaliyet gösterdikleri çevrede ve toplumda köklü değişikliklere yol açabilecek potansiyelini sürdüreceği, yüksek kalitede, az rakipli bir pazarda, düşük fiyatlı ve kesintisiz hizmet sunsalar bile teknik verimlilik kadar meşruiyet kazanmaktan da vazgeçemeyecekleri değerlendirilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 2 |