BibTex RIS Cite

COMPARISON OF DUTCH AND TURKISH SCIENCE TEACHER TRAINING PROGRAM

Year 2013, Volume: 32 Issue: 1, - , 01.03.2013

Abstract

The aim of this study is comparing a public university in the Netherlands to a public university in Turkey’s Science teacher training programs. Document analysis used in this study and teacher training programs have been examined. As a result, between in the Netherlands and in Turkey science teacher training programs are same characteristics and differences. In the light of the data obtained it was recommended to update the programs for the training of science teacher training program in Turkey and Netherlands.

References

  • AYDIN A., SARIER Y., UYSAL Ş. (2012). “Sosyoekonomik ve Sosyokültürel Değişkenler Açısından PISA Matematik Sonuçlarının Karşılaştırılması”, Eğitim ve Bilim, 37(164), ss. 20-30.
  • BAŞAR E. (1999). Milli Eğitim Bakanlarının Eğitim Faaliyetleri (19601971), İstanbul: MEB Yayınları.
  • _________. (2004). Milli Eğitim Bakanlarının Eğitim Faaliyetleri (19201960), İstanbul: MEB Yayınları.
  • ÇALIŞKAN MAYA İ. (2006). “AB Sürecinde Türkiye ile AB Ülkeleri Eğitim İstatistiklerinin Karşılaştırılması”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 4(4), ss. 375–394.
  • DME (2008). “Dutch Ministry of Education” http://english.minocw.nl.
  • ERGÜN M. 1985. Karşılaştırmalı Eğitim, Malatya: Fakülte Kitabevi
  • EURODICE. 2005. “Avrupa’daki Eğitim Sistemleri Üzerine Özet Belgeler”, http://www.megep.meb.gov.tr/megep/genel/moduler/ulkeler/Netherla nds.doc.
  • KARASAR N. 2005. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Sanem Matbaacılık.
  • KLENCKE P., KRÜGER M. (2000). “Coaching Teaching Practice; The Coach’s Task.” In Trends in Dutch Teacher Education, ed. G M Willems, J.H.J Stakenborg, and W Veugelers, p. 167–175.
  • KOCABAŞ A. 2005. “Hollanda Eğitim Sistemi ve Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Aktif Bir Model”, Milli Eğitim Dergisi 33: 167. ss.10-22 MERİÇ G. (2004). Fen Bilgisi Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Örnek Ülkeler Kapsamında Değerlendirilmesi (Türkiye, Japonya, Amerika Ve İngiltere Örnekleri), Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • OMÜ (2009). “Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Dersleri ve Kredileri.” http://www.bys.omu.edu.tr.
  • SARIBOĞA ALAGÖZ N. (2006). Türkiye’deki ve Hollanda’daki İngilizce Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • SAĞLAM M. (1999). Avrupa Ülkelerinin Eğitim Sistemleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • SENEMOĞLU N. (1992). “İngiltere’de İlköğretime Öğretmen Yetiştirme Ve Türkiye ile Karşılaştırılması–Türkiye’de İlköğretime Öğretmen Yetiştirme’nin Geliştirilmesi için Bazı Öneriler”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8(1), ss.143–156.
  • SNOEK M., WIELENGA D. (2001). “Teacher Education in the Netherlands: Chance of Gear” www.efa.publicaties/unesco-cepes/fulltext.doc.
  • ŞAHİN M. (2006). Avrupa Birliği Ülkelerinde ve Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması, Malatya: İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi. TÜRKOĞLU A. (1998). Karşılaştırmalı Eğitim, Dünya Ülkelerinden Örneklerle, Adana: Baki Kitabevi.
  • ÜLTANIR G. 2000. Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi, Ankara: Eylül Kitabevi. VERLOOP N, WUBBELS T. (2000). “Some Major Developments in Teacher Education in the Netherlands and Their Relationship with International Trends.” In Trends in Dutch Teacher Education, ed. G M Williems, JHJ Stakenborg, and W Veugelers, p. 19–32.
  • YANIK M., ADA Ş. (2002). “Hollanda Eğitim Sisteminde Pedagojikİdeolojik Çeşitlilik” Anafilya 9(1), ss.27-28.

HOLLANDA VE TÜRKİYE’DEKİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2013, Volume: 32 Issue: 1, - , 01.03.2013

Abstract

Bu çalışma Hollanda’daki bir devlet üniversitesi ile Türkiye’deki bir devlet üniversitesi olmak üzere iki üniversitedeki fen bilgisi öğretmen yetiştirme programlarını karşılaştırmayı amaç edinmiştir. Araştırmada dokuman analizi yöntemi kullanılmıştır. İki ülkenin de fen bilgisi öğretmen yetiştirme programları analiz edilerek değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, Türkiye’deki ve Hollanda’daki fen bilgisi öğretmen yetiştirme programları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar ışığında Türkiye'deki fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programına öneriler getirilmiştir.

References

  • AYDIN A., SARIER Y., UYSAL Ş. (2012). “Sosyoekonomik ve Sosyokültürel Değişkenler Açısından PISA Matematik Sonuçlarının Karşılaştırılması”, Eğitim ve Bilim, 37(164), ss. 20-30.
  • BAŞAR E. (1999). Milli Eğitim Bakanlarının Eğitim Faaliyetleri (19601971), İstanbul: MEB Yayınları.
  • _________. (2004). Milli Eğitim Bakanlarının Eğitim Faaliyetleri (19201960), İstanbul: MEB Yayınları.
  • ÇALIŞKAN MAYA İ. (2006). “AB Sürecinde Türkiye ile AB Ülkeleri Eğitim İstatistiklerinin Karşılaştırılması”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 4(4), ss. 375–394.
  • DME (2008). “Dutch Ministry of Education” http://english.minocw.nl.
  • ERGÜN M. 1985. Karşılaştırmalı Eğitim, Malatya: Fakülte Kitabevi
  • EURODICE. 2005. “Avrupa’daki Eğitim Sistemleri Üzerine Özet Belgeler”, http://www.megep.meb.gov.tr/megep/genel/moduler/ulkeler/Netherla nds.doc.
  • KARASAR N. 2005. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Sanem Matbaacılık.
  • KLENCKE P., KRÜGER M. (2000). “Coaching Teaching Practice; The Coach’s Task.” In Trends in Dutch Teacher Education, ed. G M Willems, J.H.J Stakenborg, and W Veugelers, p. 167–175.
  • KOCABAŞ A. 2005. “Hollanda Eğitim Sistemi ve Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Aktif Bir Model”, Milli Eğitim Dergisi 33: 167. ss.10-22 MERİÇ G. (2004). Fen Bilgisi Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Örnek Ülkeler Kapsamında Değerlendirilmesi (Türkiye, Japonya, Amerika Ve İngiltere Örnekleri), Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • OMÜ (2009). “Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Dersleri ve Kredileri.” http://www.bys.omu.edu.tr.
  • SARIBOĞA ALAGÖZ N. (2006). Türkiye’deki ve Hollanda’daki İngilizce Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • SAĞLAM M. (1999). Avrupa Ülkelerinin Eğitim Sistemleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • SENEMOĞLU N. (1992). “İngiltere’de İlköğretime Öğretmen Yetiştirme Ve Türkiye ile Karşılaştırılması–Türkiye’de İlköğretime Öğretmen Yetiştirme’nin Geliştirilmesi için Bazı Öneriler”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8(1), ss.143–156.
  • SNOEK M., WIELENGA D. (2001). “Teacher Education in the Netherlands: Chance of Gear” www.efa.publicaties/unesco-cepes/fulltext.doc.
  • ŞAHİN M. (2006). Avrupa Birliği Ülkelerinde ve Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması, Malatya: İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi. TÜRKOĞLU A. (1998). Karşılaştırmalı Eğitim, Dünya Ülkelerinden Örneklerle, Adana: Baki Kitabevi.
  • ÜLTANIR G. 2000. Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi, Ankara: Eylül Kitabevi. VERLOOP N, WUBBELS T. (2000). “Some Major Developments in Teacher Education in the Netherlands and Their Relationship with International Trends.” In Trends in Dutch Teacher Education, ed. G M Williems, JHJ Stakenborg, and W Veugelers, p. 19–32.
  • YANIK M., ADA Ş. (2002). “Hollanda Eğitim Sisteminde Pedagojikİdeolojik Çeşitlilik” Anafilya 9(1), ss.27-28.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Ergun This is me

Senem Avcı This is me

Publication Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 32 Issue: 1

Cite

APA Ergun, M., & Avcı, S. (2013). HOLLANDA VE TÜRKİYE’DEKİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 32(1). https://doi.org/10.7822/egt107