The aim of this study is comparing a public university in the Netherlands to a public university in Turkey’s Science teacher training programs. Document analysis used in this study and teacher training programs have been examined. As a result, between in the Netherlands and in Turkey science teacher training programs are same characteristics and differences. In the light of the data obtained it was recommended to update the programs for the training of science teacher training program in Turkey and Netherlands.
Science Teacher Training program pre-service teacher Netherlands Turkey
Bu çalışma Hollanda’daki bir devlet üniversitesi ile Türkiye’deki bir devlet üniversitesi olmak üzere iki üniversitedeki fen bilgisi öğretmen yetiştirme programlarını karşılaştırmayı amaç edinmiştir. Araştırmada dokuman analizi yöntemi kullanılmıştır. İki ülkenin de fen bilgisi öğretmen yetiştirme programları analiz edilerek değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, Türkiye’deki ve Hollanda’daki fen bilgisi öğretmen yetiştirme programları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar ışığında Türkiye'deki fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programına öneriler getirilmiştir.
Fen Bilgisi öğretmen yetiştirme programı öğretmen adayı Hollanda Türkiye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 32 Sayı: 1 |