BibTex RIS Cite

EDUCATIONAL BELIEFS OF PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL TEACHERS

Year 2012, Volume: 31 Issue: 2, 1 - 19, 01.06.2012
https://doi.org/10.7822/egt174

Abstract

This study purposes to determine educational beliefs of teachers working for primary and secondary schools. The study was designed with the survey model. The population consists of teachers who work for primary schools at the provincial center of Kütahya. The proportional group sampling technique was used in the process of determining the sample. Accordingly, data was collected from a total of 379 teachers, namely, 206 primary and 173 secondary school teachers. The Educational Belief Scale (EBS) was used as data collection tool in the study. The descriptive statistics, t-test and ANOVA analyses were used in data analysis. According to research results, the dimensions in which teachers agreed the most consisted of following sub-dimensions, respectively: existentionalism, progressivism, perennialism, reconstructionalism, and essentialism. The teachers showed a low agreement rate in essentialist educational philosophy with a high agreement rate in others. The teachers’ educational beliefs do not differ with variations of gender and school type, but display some differences depending on variations of branch and seniority.

References

  • ALTUN-YALÇIN, S. ve YALÇIN, S. (2011). “Yeni İlköğretim Müfredatının Uygulanmasına İlişkin İlköğretim Öğretmenlerinin Görüşleri”, Milli Eğitim, S: 40 (190), s. 92–101.
  • ARKONAÇ, S. A. (2001). Sosyal Psikoloji, Ankara: Alfa Yayıncılık.
  • BALIM, A. G., KESERCİOĞLU, T., İNEL, D. ve EVREKLİ, E. (2009). “Fen Öğretmen Görüşlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 27, s. 55–74.
  • BANDURA, A. (1977). “Self-Efficacy: Toward A Unifying Theory Of Behavioral Change”, Psychological Review, S: 84 (2), s. 191–215.
  • BRAUNER, C. J. ve BURNS, H. W. (1982). “Eğitim Felsefesi” (Çev. S. BÜYÜKDÜVENCİ). Fakültesi Dergisi, S: 15 (2), s. 291–298. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri
  • ÇINAR, O., TEYFUR, E. ve TEYFUR, M. (2006). “İlköğretim Okulu Öğretmen Ve Yöneticilerinin Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı Ve Programı Hakkındaki Görüşleri”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 7 (11), s. 47–64.
  • ÇOBAN, A. (2007). “Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Sürecine İlişkin Felsefi Tercihlerini Değerlendirme”, Üniversite ve Toplum, S: 7 (4). http://www.universite-toplum.org/pdf/pdf_UT_331.pdf adresinden 10 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir.
  • DOĞANAY, A. ve SARI, M. (2003). “İlköğretim Öğretmenlerinin Sahip Oldukları Eğitim Felsefelerine İlişkin Algıların Değerlendirilmesi- Öğretmenlerin Eğitim Felsefeleri”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, S: 1 (3), s. 321–337.
  • DUMAN, B. (2008). “Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullanıldıkları Karşılaştırılması”, Enstitüsü Dergisi, S: 17 (1), s. 203–224. ve Üniversitesi Stillerinin Bilimler Çukurova Sosyal
  • DUMAN, B. ve ULUBEY, Ö. (2008). “Öğretmen Adaylarının Benimsedikleri Eğitim Felsefelerinin Öğretim Teknolojilerini ve İnterneti Kullanma Düzeylerine Etkisi ile İlgili Görüşleri”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S:20, s.95–114.
  • EKİZ, D. (2005). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımlarına İlişkin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 19, s. 1–11.
  • Karşılaştırılması”, Ondokuz Mayıs
  • EKİZ, D. (2007). “Öğretmen Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımları Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 24, s. 1– 12.
  • ENOCHS, L. G. ve RIGGS, I. M. (1990). “Further Development Of An Elementary Science Teaching Efficacy Belief Instrument: A Preservice Elementary Scale”, School Science and Mathematics, S: 90 (8), s. 694–706.
  • ERDEN, M. (2007). Eğitim Bilimlerine Giriş, Ankara: Arkadaş Yayıncılık.
  • ERG (2010). Eğitimde İzleme Raporu 2009, İstanbul: ERG.
  • EVREKLİ, E., İNEL, D., BALIM, A. G. ve KESERCİOĞLU, T. (2009). “Fen Öğretmen Tutumlarının İncelenmesi”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S: XXII (2), s. 673–687. Yaklaşıma Yönelik
  • FİDAN, N. ve ERDEN, M. (1998). Eğitime Giriş, İstanbul: Alkım Yayıncılık.
  • FREEDMAN, J. L., SEARS, D. O. ve CARLSMITH, J. M. (2003). Sosyal Psikoloji (Çev: A. Dönmez), Ankara: İmge Yayıncılık.
  • GEDİKOĞLU, T. (2005). “Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 1 (1), s. 66–80.
  • GELEN, A. ve BEYAZIT, N. (2007). “Eski ve Yeni İlköğretim Programı İle İlgili Çeşitli Görüşlerin Karşılaştırılması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, S:13(51), s.457–476.
  • GÖK, F. (2005). Üniversiteye Girişte Umut Pazarı, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 28–30 Eylül 2005. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Denizli.
  • GÜNDOĞDU, K., ÇİMEN, N. ve TURAN, S. (2008). “Öğretmen Adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) İlişkin Görüşleri”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 9 (2), s. 35–43.
  • HALAT, E. (2007). “Yeni İlköğretim Matematik Programı (1–5) ile İlgili Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S: 9 (1), s. 63–88.
  • HOY, W. K. ve MISKEL, C. G. (2001). Educational Administration: Theory, Research, and Practice, NY: McGraw Hill.
  • KAĞITÇIBAŞI, Ç. (2006). Yeni İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Evrim Yayıncılık.
  • KALE, N. (2009). Felsefiyat, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • KARADAĞ, E., BALOĞLU, N. ve KAYA, S. (2009). “Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma”, Kaygı-Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, S: 12, s. 181–200.
  • LEVIN, T. ve WADMANY, R. (2005). “Changes In Educational Beliefs And Classroom Practices Of Teachers And Students In Rich Technology- Based Classrooms”, Technology, Pedagogy and Education, S: 14 (3), s. 281–308.
  • LEVIN, T. ve WADMANY, R. (2006). “Teachers’ Beliefs And Practices In Technology-Based Classrooms: A Developmental View”, Journal of Research on Technology in Education, S: 39 (2), s. 157–181.
  • LIVINGSTON, M. J., MCCLAIN, B. R. ve DESPAIN, B. C. (1995). “Assessing The Consistency Between Teachers’ Philosophies And Educational Goals”, Education, S: 116 (1), s. 124–129.
  • OKÇABOL, R. ve GÖK, F. (1998). Öğretmen Profili Araştırması, Ankara: Eğitim-Sen Yayını.
  • ÖZPOLAT, A. R, SEZER, F., İŞGÖR, İ. Y. ve SEZER, M. (2007). “Sınıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”, Milli Eğitim, S: 36 (174), s. 206–211.
  • PAJARES, F. M. (1992). “Teachers’ Beliefs And Educational Research: Cleaning Up A Messy Construct”, Review of Educational Research, S: 62, s. 307–332.
  • PALLANT, J. (2003). SPSS Survival Manual, Berkshire: Open University Press.
  • RIDEOUT, G. W. (2006). “Educational Beliefs And The Learning Environment”, Academic Exchange Quarterly, S: 10 (2), s. 67–71.
  • SILVERNAIL, D. L. (1992a). “The Development And Factor Structure Of The Educational Beliefs Questionnaire”, Educational and Psychological Measurement, S: 52 (3), s. 663-667.
  • SILVERNAIL, D. L. (1992b). “The Educational Philosophies Of Secondary School Teachers”, The High School Journal, S: 76, s. 162-166.
  • SÖNMEZ, V. (2002). Eğitim Felsefesi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • SUNGUR, N. (2002). “Varoluşçu Okul Yönetimi Envanteri Geliştirme Çalışması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, S: 2, s. 271– 297.
  • ŞİMŞEK, H. (2006). Türkiye’nin Eğitim Reformu: Durum ve Hedef Alanları, http://www.hasansimsek.net. adresinden 20.01.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • ŞİŞMAN, M. (2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Pegem A.
  • TAVŞANCIL, E. (2005). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • TEKBIYIK, A. ve AKDENİZ, A. R. (2008). “İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını Kabullenmeye ve Uygulamaya Yönelik Öğrenci Görüşleri”, Necatibey Eğitim Fakültesi Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, S: 2 (2), s. 23–37.
  • TEKİN, S. ve ÜSTÜN, A. (2008). “Amasya Eğitim Fakültesi Öğretmen Adaylarının Eğitim Süreci Hakkındaki Felsefi Tercihlerinin Tespiti”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 25, s. 145–158.
  • VARIŞ, F. (1994). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını.
  • YANPAR-YELKEN, T. ve KILIÇ, Ç. (2010). “Changes To The Curriculum Of Primary Schools In Turkey: The Perceptions Of Teachers”, e- Journal of New World Sciences Academy, S: 5 (1), s. 348–366.
  • YAPICI, M. ve DEMİRDELEN, C. (2007). “İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri”, İlköğretim Online, S: 6 (2), s. 204–212.
  • YAYLA, A. (2009). Eğitimin Felsefi Temelleri. H. B. Memduhoğlu ve K. Yılmaz (Ed.), Eğitim Bilimine Giriş içinde (s. 19–43). Ankara: Pegem Akademi Yyıncılık.
  • YAZICIOĞLU, A. (2006). Buldan’daki İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yapısalcı Öğrenme Hakkındaki Görüşleri, Buldan Sempozyumu, 23–24 http://buldanmyo.pamukkale.edu.tr/kitap/2.oturum/5.pdf adresinden 10 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir. 82–97.
  • YILMAZ, K. ve ALTINKURT, Y. (2011). “Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, S: 8 (1), s. 942–973.
  • YILMAZ, K., ALTINKURT, Y. ve ÇOKLUK, Ö. (2011). “Eğitim İnançları Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, S: 11 (1), s. 335–350.
  • YOLCU, H. ve KARTAL, S. (2010). “Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Türkiye Eğitim Sistemine İlişkin Yaşanılan Sorunlar”, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. 20–22 Mayıs 2010. Elazığ.

İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM İNANÇLARI

Year 2012, Volume: 31 Issue: 2, 1 - 19, 01.06.2012
https://doi.org/10.7822/egt174

Abstract

Araştırmada, ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin eğitim inançlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini Kütahya il merkezindeki okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde oranlı küme örneklemesi tekniği kullanılmıştır. Buna göre 206 ilköğretim ve 173 ortaöğretim olmak üzere 379 öğretmenden veri toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak Eğitim İnançları Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, t-testi ve ANOVA analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin en yüksek katılım gösterdiği boyutlar sırası ile varoluşçuluk, ilerlemecilik, daimicilik, yeniden kurmacılık ve esasiciliktir. Öğretmenlerin esasicilik eğitim felsefesine katılım düzeyleri düşük, diğerlerine ise yüksek düzeydedir.

References

  • ALTUN-YALÇIN, S. ve YALÇIN, S. (2011). “Yeni İlköğretim Müfredatının Uygulanmasına İlişkin İlköğretim Öğretmenlerinin Görüşleri”, Milli Eğitim, S: 40 (190), s. 92–101.
  • ARKONAÇ, S. A. (2001). Sosyal Psikoloji, Ankara: Alfa Yayıncılık.
  • BALIM, A. G., KESERCİOĞLU, T., İNEL, D. ve EVREKLİ, E. (2009). “Fen Öğretmen Görüşlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 27, s. 55–74.
  • BANDURA, A. (1977). “Self-Efficacy: Toward A Unifying Theory Of Behavioral Change”, Psychological Review, S: 84 (2), s. 191–215.
  • BRAUNER, C. J. ve BURNS, H. W. (1982). “Eğitim Felsefesi” (Çev. S. BÜYÜKDÜVENCİ). Fakültesi Dergisi, S: 15 (2), s. 291–298. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri
  • ÇINAR, O., TEYFUR, E. ve TEYFUR, M. (2006). “İlköğretim Okulu Öğretmen Ve Yöneticilerinin Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı Ve Programı Hakkındaki Görüşleri”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 7 (11), s. 47–64.
  • ÇOBAN, A. (2007). “Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Sürecine İlişkin Felsefi Tercihlerini Değerlendirme”, Üniversite ve Toplum, S: 7 (4). http://www.universite-toplum.org/pdf/pdf_UT_331.pdf adresinden 10 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir.
  • DOĞANAY, A. ve SARI, M. (2003). “İlköğretim Öğretmenlerinin Sahip Oldukları Eğitim Felsefelerine İlişkin Algıların Değerlendirilmesi- Öğretmenlerin Eğitim Felsefeleri”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, S: 1 (3), s. 321–337.
  • DUMAN, B. (2008). “Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullanıldıkları Karşılaştırılması”, Enstitüsü Dergisi, S: 17 (1), s. 203–224. ve Üniversitesi Stillerinin Bilimler Çukurova Sosyal
  • DUMAN, B. ve ULUBEY, Ö. (2008). “Öğretmen Adaylarının Benimsedikleri Eğitim Felsefelerinin Öğretim Teknolojilerini ve İnterneti Kullanma Düzeylerine Etkisi ile İlgili Görüşleri”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S:20, s.95–114.
  • EKİZ, D. (2005). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımlarına İlişkin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 19, s. 1–11.
  • Karşılaştırılması”, Ondokuz Mayıs
  • EKİZ, D. (2007). “Öğretmen Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımları Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 24, s. 1– 12.
  • ENOCHS, L. G. ve RIGGS, I. M. (1990). “Further Development Of An Elementary Science Teaching Efficacy Belief Instrument: A Preservice Elementary Scale”, School Science and Mathematics, S: 90 (8), s. 694–706.
  • ERDEN, M. (2007). Eğitim Bilimlerine Giriş, Ankara: Arkadaş Yayıncılık.
  • ERG (2010). Eğitimde İzleme Raporu 2009, İstanbul: ERG.
  • EVREKLİ, E., İNEL, D., BALIM, A. G. ve KESERCİOĞLU, T. (2009). “Fen Öğretmen Tutumlarının İncelenmesi”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S: XXII (2), s. 673–687. Yaklaşıma Yönelik
  • FİDAN, N. ve ERDEN, M. (1998). Eğitime Giriş, İstanbul: Alkım Yayıncılık.
  • FREEDMAN, J. L., SEARS, D. O. ve CARLSMITH, J. M. (2003). Sosyal Psikoloji (Çev: A. Dönmez), Ankara: İmge Yayıncılık.
  • GEDİKOĞLU, T. (2005). “Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 1 (1), s. 66–80.
  • GELEN, A. ve BEYAZIT, N. (2007). “Eski ve Yeni İlköğretim Programı İle İlgili Çeşitli Görüşlerin Karşılaştırılması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, S:13(51), s.457–476.
  • GÖK, F. (2005). Üniversiteye Girişte Umut Pazarı, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 28–30 Eylül 2005. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Denizli.
  • GÜNDOĞDU, K., ÇİMEN, N. ve TURAN, S. (2008). “Öğretmen Adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) İlişkin Görüşleri”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 9 (2), s. 35–43.
  • HALAT, E. (2007). “Yeni İlköğretim Matematik Programı (1–5) ile İlgili Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S: 9 (1), s. 63–88.
  • HOY, W. K. ve MISKEL, C. G. (2001). Educational Administration: Theory, Research, and Practice, NY: McGraw Hill.
  • KAĞITÇIBAŞI, Ç. (2006). Yeni İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Evrim Yayıncılık.
  • KALE, N. (2009). Felsefiyat, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • KARADAĞ, E., BALOĞLU, N. ve KAYA, S. (2009). “Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma”, Kaygı-Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, S: 12, s. 181–200.
  • LEVIN, T. ve WADMANY, R. (2005). “Changes In Educational Beliefs And Classroom Practices Of Teachers And Students In Rich Technology- Based Classrooms”, Technology, Pedagogy and Education, S: 14 (3), s. 281–308.
  • LEVIN, T. ve WADMANY, R. (2006). “Teachers’ Beliefs And Practices In Technology-Based Classrooms: A Developmental View”, Journal of Research on Technology in Education, S: 39 (2), s. 157–181.
  • LIVINGSTON, M. J., MCCLAIN, B. R. ve DESPAIN, B. C. (1995). “Assessing The Consistency Between Teachers’ Philosophies And Educational Goals”, Education, S: 116 (1), s. 124–129.
  • OKÇABOL, R. ve GÖK, F. (1998). Öğretmen Profili Araştırması, Ankara: Eğitim-Sen Yayını.
  • ÖZPOLAT, A. R, SEZER, F., İŞGÖR, İ. Y. ve SEZER, M. (2007). “Sınıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”, Milli Eğitim, S: 36 (174), s. 206–211.
  • PAJARES, F. M. (1992). “Teachers’ Beliefs And Educational Research: Cleaning Up A Messy Construct”, Review of Educational Research, S: 62, s. 307–332.
  • PALLANT, J. (2003). SPSS Survival Manual, Berkshire: Open University Press.
  • RIDEOUT, G. W. (2006). “Educational Beliefs And The Learning Environment”, Academic Exchange Quarterly, S: 10 (2), s. 67–71.
  • SILVERNAIL, D. L. (1992a). “The Development And Factor Structure Of The Educational Beliefs Questionnaire”, Educational and Psychological Measurement, S: 52 (3), s. 663-667.
  • SILVERNAIL, D. L. (1992b). “The Educational Philosophies Of Secondary School Teachers”, The High School Journal, S: 76, s. 162-166.
  • SÖNMEZ, V. (2002). Eğitim Felsefesi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • SUNGUR, N. (2002). “Varoluşçu Okul Yönetimi Envanteri Geliştirme Çalışması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, S: 2, s. 271– 297.
  • ŞİMŞEK, H. (2006). Türkiye’nin Eğitim Reformu: Durum ve Hedef Alanları, http://www.hasansimsek.net. adresinden 20.01.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • ŞİŞMAN, M. (2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Pegem A.
  • TAVŞANCIL, E. (2005). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • TEKBIYIK, A. ve AKDENİZ, A. R. (2008). “İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını Kabullenmeye ve Uygulamaya Yönelik Öğrenci Görüşleri”, Necatibey Eğitim Fakültesi Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, S: 2 (2), s. 23–37.
  • TEKİN, S. ve ÜSTÜN, A. (2008). “Amasya Eğitim Fakültesi Öğretmen Adaylarının Eğitim Süreci Hakkındaki Felsefi Tercihlerinin Tespiti”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, S: 25, s. 145–158.
  • VARIŞ, F. (1994). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını.
  • YANPAR-YELKEN, T. ve KILIÇ, Ç. (2010). “Changes To The Curriculum Of Primary Schools In Turkey: The Perceptions Of Teachers”, e- Journal of New World Sciences Academy, S: 5 (1), s. 348–366.
  • YAPICI, M. ve DEMİRDELEN, C. (2007). “İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri”, İlköğretim Online, S: 6 (2), s. 204–212.
  • YAYLA, A. (2009). Eğitimin Felsefi Temelleri. H. B. Memduhoğlu ve K. Yılmaz (Ed.), Eğitim Bilimine Giriş içinde (s. 19–43). Ankara: Pegem Akademi Yyıncılık.
  • YAZICIOĞLU, A. (2006). Buldan’daki İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yapısalcı Öğrenme Hakkındaki Görüşleri, Buldan Sempozyumu, 23–24 http://buldanmyo.pamukkale.edu.tr/kitap/2.oturum/5.pdf adresinden 10 Ocak 2010 tarihinde edinilmiştir. 82–97.
  • YILMAZ, K. ve ALTINKURT, Y. (2011). “Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, S: 8 (1), s. 942–973.
  • YILMAZ, K., ALTINKURT, Y. ve ÇOKLUK, Ö. (2011). “Eğitim İnançları Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, S: 11 (1), s. 335–350.
  • YOLCU, H. ve KARTAL, S. (2010). “Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Türkiye Eğitim Sistemine İlişkin Yaşanılan Sorunlar”, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. 20–22 Mayıs 2010. Elazığ.
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yahya Altınkurt This is me

Kürşad Yılmaz

Aytunga Oğuz This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 31 Issue: 2

Cite

APA Altınkurt, Y., Yılmaz, K., & Oğuz, A. (2012). İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM İNANÇLARI. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 31(2), 1-19. https://doi.org/10.7822/egt174