Review
BibTex RIS Cite

Ortak Dikkat Becerilerinin Kuramsal Temelleri

Year 2017, Volume: 36 Issue: 1, 195 - 220, 20.06.2017

Abstract

Ortak dikkat, bebek ve yetişkinlerin jest ve bakışlarını kullanarak olaylara veya objelere yönelik ortak ilgilerini sunmaları olarak tanımlanmaktadır. Ortak dikkat becerilerindeki sınırlılıklar farklı yetersizlik türlerinde görülmekle birlikte, ortak dikkat becerileri yoksunluğu yaygın olarak Otizm Spektrum Bozukluğundan bulunan çocuklarda gözlenmekte ve otizm spektrum bozukluğunun tanılama ölçütleri arasında yer almaktadır. Ortak dikkat becerilerinin; dil ve iletişim becerileri, sosyal beceriler ve Zihin Kuramının kazanımıyla yakından ilişkili olduğu hatta bu becerilerin kazanımında temel teşkil ettiği savunulmaktadır. Bu araştırmanın amacı erken çocukluk döneminin en temel önkoşul becerilerden biri olan ve desteklediği beceriler bakımından geniş bir spektruma sahip olan ortak dikkat becerilerinin kuramsal temellerini incelemektir. Bu araştırma ile alanda çalışan uzman ve araştırmacılara ortak dikkat becerilerinin kuramsal temellerinin, ilişkili olduğu gelişim alanlarının ve aralarındaki etkileşimin anlaşılmasında önemli bir bakış açısı sağlanacağı düşünülmektedir.

Year 2017, Volume: 36 Issue: 1, 195 - 220, 20.06.2017

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

İşık Akın Bülbül This is me

Selda Özdemir

Publication Date June 20, 2017
Acceptance Date April 25, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 36 Issue: 1

Cite

APA Akın Bülbül, İ., & Özdemir, S. (2017). Ortak Dikkat Becerilerinin Kuramsal Temelleri. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 36(1), 195-220. https://doi.org/10.7822/omuefd.327398