Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortak Dikkat Becerilerinin Kuramsal Temelleri

Yıl 2017, Cilt: 36 Sayı: 1, 195 - 220, 20.06.2017

Öz

Ortak dikkat, bebek ve yetişkinlerin jest ve bakışlarını kullanarak olaylara veya objelere yönelik ortak ilgilerini sunmaları olarak tanımlanmaktadır. Ortak dikkat becerilerindeki sınırlılıklar farklı yetersizlik türlerinde görülmekle birlikte, ortak dikkat becerileri yoksunluğu yaygın olarak Otizm Spektrum Bozukluğundan bulunan çocuklarda gözlenmekte ve otizm spektrum bozukluğunun tanılama ölçütleri arasında yer almaktadır. Ortak dikkat becerilerinin; dil ve iletişim becerileri, sosyal beceriler ve Zihin Kuramının kazanımıyla yakından ilişkili olduğu hatta bu becerilerin kazanımında temel teşkil ettiği savunulmaktadır. Bu araştırmanın amacı erken çocukluk döneminin en temel önkoşul becerilerden biri olan ve desteklediği beceriler bakımından geniş bir spektruma sahip olan ortak dikkat becerilerinin kuramsal temellerini incelemektir. Bu araştırma ile alanda çalışan uzman ve araştırmacılara ortak dikkat becerilerinin kuramsal temellerinin, ilişkili olduğu gelişim alanlarının ve aralarındaki etkileşimin anlaşılmasında önemli bir bakış açısı sağlanacağı düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi
Yazarlar

İşık Akın Bülbül Bu kişi benim

Selda Özdemir

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2017
Kabul Tarihi 25 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 36 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akın Bülbül, İ., & Özdemir, S. (2017). Ortak Dikkat Becerilerinin Kuramsal Temelleri. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 36(1), 195-220. https://doi.org/10.7822/omuefd.327398