Bu araştırmanın amacı, alan yazında 1980-2019 yılları
arasında okul psikolojik danışmanlığı ile ilgili yapılmış çalışmaların
bibliyometrik yöntemle ortaya konulmasıdır. Okul psikolojik danışmanlığı son
yıllarda gittikçe artan önemi ile birlikte uygulama alanının yanı sıra
araştırmalar da kendini göstermektedir. Bu araştırmada da okul psikolojik
danışmanlığı ile ilgili yapılmış yayınlar hem içerik hem de bibliyometrik
olarak incelenmiş ve genel eğilimler, yazarlar, yıllara göre dağılım gibi
özellikler bilimsel ve görsel haritalarla ortaya konmuştur. Verilerin
toplanmasında, Web of Science (WoS)’tan yararlanılmıştır. “School counseling”
ve “School counselor” terimleri taratılarak ve çeşitli eleme süreçlerinden
geçerek toplam 645 yayına ulaşılmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi
ve bibliyometrik analizden yararlanılmıştır. Araştırmada, yayınların yıllara
göre dağılımı, en çok yayın yapan yazarlar, en çok yayın yapılan dergiler ve
ülkelere ulaşılmıştır. Ayrıca ortak yazar, ortak atıf ve ortak kelime analizleri
ile görsel haritalar oluşturularak, elde edilen veriler alan yazın ışığında
tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 1 |
İletişim Adresi: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, Sağlık Mah. Süleyman Sırrı Cad. Sağlık İş Hanı No: 21/18, Çankaya/Ankara Tel: 0850 756 96 76