Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluation of The Intention to Visit The Destination According to Demographic Characteristics of Germans Visiting Turkish Restaurants in Berlin

Year 2019, Volume: 11 Issue: 18, 1310 - 1324, 30.06.2019
https://doi.org/10.26466/opus.555643

Abstract

The elements of ethnic and regional cuisine come to
the forefront as one of the main attractions for tourists to develop visiting
intention to a destination. The main purpose of this study is to determine
whether or not the local food experience intends tourists visit a destination,
by having the regional food out of the destination. In this context, the
Germans who visited Turkish restaurants in Berlin were identified as the
universe of the study. In this context, the effects of demographic features
that differentiate the visiting intention of tourists analyzed. Due to the
obtained results, age, gender, previous visits and duration of visits create
differences on Germans who participated in the study over the intention of
visiting Turkey.
According to these results,
participants who have not visited Turkey before, developing a higher rate of
intention to visit Turkey after experiencing Turkish restaurants in Berlin.
However, the participants that have visited Turkey before and stay 10 nights
and more, develop lower level intentions to visit Turkey.

References

  • Ajzen, I. (1991). The theory of planned behavior. Organizational Behav-ior And Human Decision Processes, 50(2), 179-211.
  • Alderighi, M., Bianchi, C. ve Lorenzini, E. (2016). The impact of local food specialities on the decision to (re) visit a tourist destination: Market-expanding or business-stealing?. Tourism Management, 57, 323-333.
  • Barros, C. P. ve Assaf, A. G. (2012). Analyzing tourism return intention to an urban destination. Journal of Hospitality & Tourism Research, 36(2), 216-231.
  • Cahyanti, M. M., Rohman, F. ve Irawanto, D. (2014). Investigating the image of Japanese food on intention of behavior: Indonesian intention to visit Japan, Journal of Indonesian Tourism and Development Studies, 2(2), 77-81.
  • Horng, J. S., Liu, C. H., Chou, H. Y., ve Tsai, C. Y. (2012). Understanding the impact of culinary brand equity and destination familiarity on travel intentions. Tourism management, 33(4), 815-824.
  • Kivela, J. ve Crotts, J. C. (2006). Tourism and Gastronomy: Gastron-omy's influence on how tourists experience a destina-tion. Journal Of Hospitality & Tourism Research, 30(3), 354-377.
  • Philips, W. J., Wolfe, K. ve Hodur, N. (2013). Tourist word of mouth and revisit ıntentions to rural tourism destinations: A case of North Dakota, USA, International Journal of Tourism Research, 15(1), 93-104.
  • Sparks, B., Wohen, J. ve Klag, S. (2003).Restaurants and the tourist market, International Journal Of Comtemporary Hospitality Management, 15(1), 6-13.

Berlin’deki Türk Restoranlarını Ziyaret Eden Almanların Demografik Özelliklerine Göre Destinasyonu Ziyaret Etme Niyetlerinin Değerlendirilmesi

Year 2019, Volume: 11 Issue: 18, 1310 - 1324, 30.06.2019
https://doi.org/10.26466/opus.555643

Abstract

Etnik ve yöresel mutfağa ait unsurlar, turistlerin
bir destinasyonu ziyaret etme davranışı geliştirmelerinde temel çekiciliklerden
biri olarak ön plana çıkmaktadır. Söz konusu çekicilik unsurları olarak yöresel
yiyecekleri ait olduğu destinasyona gitmeden deneyimlemenin turistlerde destinasyonu
ziyaret niyeti oluşturup oluşturmadığının tespiti, bu çalışmanın temel amacını
oluşturmaktadır. Bu kapsamda, Berlin’de faaliyet gösteren Türk restoranlarını
ziyaret eden Almanlar çalışmanın evreni olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda
çalışmaya katılanların demografik özellikleri ortaya konulmuş ve bu
özelliklerin Türkiye’yi ziyaret etme niyetlerini ne şekilde farklılaştırdığı
analiz edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlar, yaş, cinsiyet, Türkiye’yi
daha önce ziyaret etmiş olma ve kalış süreleri değişkenlerinin, çalışmaya
katılan Almanların Türkiye’yi ziyaret etme niyetleri üzerinde farklılık
yarattığını ortaya koymaktadır. Bu sonuçlara göre, Türkiye’yi daha önce ziyaret
etmeyen katılımcılar, Türk restoranlarını deneyimlemesinin ardından daha yüksek
bir oranda Türkiye’ye ziyaret niyeti geliştirmektedir. Bununla birlikte, Türkiye’yi
hâlihazırda ziyaret etmiş olan katılımcılar ile bu ziyaretlerin süresi 10 gece
ve üzeri olan katılımcıların ziyaret niyetlerinin düşük olduğu  ortaya çıkmaktadır. 

References

  • Ajzen, I. (1991). The theory of planned behavior. Organizational Behav-ior And Human Decision Processes, 50(2), 179-211.
  • Alderighi, M., Bianchi, C. ve Lorenzini, E. (2016). The impact of local food specialities on the decision to (re) visit a tourist destination: Market-expanding or business-stealing?. Tourism Management, 57, 323-333.
  • Barros, C. P. ve Assaf, A. G. (2012). Analyzing tourism return intention to an urban destination. Journal of Hospitality & Tourism Research, 36(2), 216-231.
  • Cahyanti, M. M., Rohman, F. ve Irawanto, D. (2014). Investigating the image of Japanese food on intention of behavior: Indonesian intention to visit Japan, Journal of Indonesian Tourism and Development Studies, 2(2), 77-81.
  • Horng, J. S., Liu, C. H., Chou, H. Y., ve Tsai, C. Y. (2012). Understanding the impact of culinary brand equity and destination familiarity on travel intentions. Tourism management, 33(4), 815-824.
  • Kivela, J. ve Crotts, J. C. (2006). Tourism and Gastronomy: Gastron-omy's influence on how tourists experience a destina-tion. Journal Of Hospitality & Tourism Research, 30(3), 354-377.
  • Philips, W. J., Wolfe, K. ve Hodur, N. (2013). Tourist word of mouth and revisit ıntentions to rural tourism destinations: A case of North Dakota, USA, International Journal of Tourism Research, 15(1), 93-104.
  • Sparks, B., Wohen, J. ve Klag, S. (2003).Restaurants and the tourist market, International Journal Of Comtemporary Hospitality Management, 15(1), 6-13.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sami Sonat Özdemir 0000-0003-4796-6083

Düriye Bozok 0000-0002-3703-6918

Publication Date June 30, 2019
Acceptance Date May 25, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 11 Issue: 18

Cite

APA Özdemir, S. S., & Bozok, D. (2019). Berlin’deki Türk Restoranlarını Ziyaret Eden Almanların Demografik Özelliklerine Göre Destinasyonu Ziyaret Etme Niyetlerinin Değerlendirilmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 11(18), 1310-1324. https://doi.org/10.26466/opus.555643