Amaç: Bu çalışma, farklı akademik ve klinik uygulama ortamlarında öğrenim gören hemşirelik öğrencilerinin kariyer geleceği, uyum ve iyimserlik düzeyleri arasında bir farklılık var mı sorusuna yanıt aramak amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini ilçe kampüsünden 176, merkez kampüsten 225 olmak üzere toplam 401 hemşirelik öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Öğrenci tanıtıcı bilgileri formu” ile “Kariyer Geleceği Ölçeği” ile yüz yüze görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Verilerin analizi için SPSS 23.0 programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerin (ortalama, standart sapma, frekans) yanı sıra, iki grup arası değerlendirmelerde Mann Whitney U testi, ikiden fazla grup arası değerlendirmelerinde Kruskal Wallis testi; farklılığa neden olan grubun tespitinde ise post-hoc Games Howell testi kullanılmıştır.
Bulgular: İki farklı fakültede öğrenim gören öğrencilerin Kariyer Geleceği Ölçeği toplam ve alt boyut puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark saptanmamıştır. Merkez kampüste öğrenim gören öğrencilerin Kariyer Geleceği Ölçeği toplam ve alt boyut puan ortalamaları ile “cinsiyet, mesleği kendi isteğiyle seçme, hemşirelikte bir modeli örnek alma, geleceğe yönelik mesleki pozisyonu planlama” değişkenleri arasında anlamlı fark bulunmuştur.
Sonuç: Öğrencilerin kariyer planlamaya ilişkin görüşlerinin akademik ve kinik ortamdan etkilendiği görülmektedir. Bu nedenle, okullar ve eğitimciler, hemşirelik lisans öğrencilerinin kendilerine özgü kariyer motivasyonuna daha fazla önem vermeli, daha iyimser olmalarını teşvik etmeli, daha profesyonel bir eğitim ortamı sunmalı ve kariyer uyumlarını teşvik etmek için rehberlik sağlamalıdır.
yok
-
Objective: This study was conducted to find an answer to the question of whether there is a difference between the career future, adaptation and optimism levels of nursing students studying in different academic and clinical practice settings.
Methods: The sample of the study consists of 401 nursing students, 176 from the district campus and 225 from the central campus. Research data were collected by face-to-face interview method with "Student introductory information form" and " Career Futures Inventory ". SPSS 23.0 program was used for data analysis. In the analysis of the data, besides descriptive statistics (mean, standard deviation, frequency), Mann Whitney U test in evaluations between two groups, Kruskal Wallis test in evaluations of more than two groups; The post-hoc Games Howell test was used to identify the group that caused the difference.
Results: No significant difference was found between the Career Futures Inventory total and sub-dimension mean scores of the students from two different faculties. A significant difference was found between the total and sub-dimension averages of Career Futures Inventory students studying at the central campus and the variables of “gender, choosing the profession voluntarily, taking a model in nursing, planning a future professional position”.
Conclusion: It is seen that students' views on career planning are influenced by the academic and cynical environment. Therefore, schools and educators should place more emphasis on the unique career motivation of nursing undergraduate students, encourage them to be more optimistic, provide a more professional educational environment, and provide guidance to foster career adaptation.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | August 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 3 |