BibTex RIS Cite

Kârlı ve Sürdürülebilir Büyümede Pazar Bölümlendirmesinin Rolü: Konaklama Sektörü Üzerine Bir Çalışma

Year 2011, Volume: 3 Issue: 2, 155 - 165, 01.12.2011

Abstract

References

  • Christopher W. L. Hart & David A. Troy, Strategic Hotel and Motel Marketing, Michigan, USA: Educational Institute of the American Hotel & Motel Association, 1986.
  • John R. Sumner, Improve Your Marketing Techniques-A Guide for Hotel Managers and Caterers, UK: Northwood Publications Ltd, 1982.
  • Kaplan Uğurlu, Konaklama İşletmelerinde pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Belirleme Stratejileri: İstanbul’daki Beş Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi SBE, 2007.
  • Koray Tulgar, Kâr Artırma Yöntemleri: Kârlılığınızı Kısa Vadede, Ciddi Miktarda Artırma Yolları, İstanbul: 2010.
  • Peter Fisk, Sürdürülebilir Büyüme: İnsanlar, Gezegen ve Kâr, İstanbul: MediaCat, 2010. Philip Kotler, Pazarlama Yönetimi, Nejat Muallimoğlu (çev.). İstanbul: Beta Basım AŞ., 2000.
  • Philip Kotler, John Bowen & James Makens, Marketing for Hospitality and Tourism, 2. Basım, NJ, USA: Prentice Hall International, Inc., 1999.
  • Philip Kotler, Gary Armstrong, John A. Sauders & Veronica Wong, Principles of Marketing, The European Edition, Hemel Hemstead, UK: Prentice Hall Europe, 1996. Robert D. Reid, Hospitality Marketing Management, 2. Basım, New York: Nostrand Reinhold, 1989.

KÂRLI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜMEDE PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİNİN ROLÜ: KONAKLAMA SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Year 2011, Volume: 3 Issue: 2, 155 - 165, 01.12.2011

Abstract

Pazar bölümlendirme stratejisi ticarette, özellikle hizmet işletmeleri için uygulamada karşılaşılan zor bir disiplindir. Konaklama işletmeleri, turizm sektöründe faaliyette bulunan hizmet işletmeleri olup ve hizmetin kendine has özelliklerinin bulunmasından dolayı ticari kârlılıkları ve pazarda varlıkları tamamıyla tüketicilere sundukları hizmetlerin tüketicilerin beklentilerini karşılamasına bağlıdır. Tüketici ihtiyaç, istek ve arzularının çeşitliliği ve dinamikliği göz önüne alındığında ve hizmetlerin kolay tanınabilir ve ölçülebilir olmaması sebebiyle, konaklama işletmelerini tüketici taleplerini homojen gruplar halinde kümeleştirmelerini zorunlu kılmaktadır. Tüketicileri demografik, coğrafik, psikografik ve tüketici davranışlarına göre bölümlerine ayırmak konaklama işletmeleri için hedef pazarlara ulaşabilmenin en uygun yöntemi olmaktadır. İşletmeler bu sayede bir yandan maliyetlerini minimize ederken, diğer yandan doluluk oranlarını ve satışlarını artırabilmektedirler; dolayısıyla kârlılıkları da artmaktadırlar. Sürdürülebilir büyümenin şartı kârlılığın devamına ve kârlılığın devamı da pazar bölümlerinin sürekli analiz edilmesine, yorumlanmasına ve her bir pazar bölümü için uygun pazarlama karmasının geliştirilmesine bağlıdır

References

  • Christopher W. L. Hart & David A. Troy, Strategic Hotel and Motel Marketing, Michigan, USA: Educational Institute of the American Hotel & Motel Association, 1986.
  • John R. Sumner, Improve Your Marketing Techniques-A Guide for Hotel Managers and Caterers, UK: Northwood Publications Ltd, 1982.
  • Kaplan Uğurlu, Konaklama İşletmelerinde pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Belirleme Stratejileri: İstanbul’daki Beş Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi SBE, 2007.
  • Koray Tulgar, Kâr Artırma Yöntemleri: Kârlılığınızı Kısa Vadede, Ciddi Miktarda Artırma Yolları, İstanbul: 2010.
  • Peter Fisk, Sürdürülebilir Büyüme: İnsanlar, Gezegen ve Kâr, İstanbul: MediaCat, 2010. Philip Kotler, Pazarlama Yönetimi, Nejat Muallimoğlu (çev.). İstanbul: Beta Basım AŞ., 2000.
  • Philip Kotler, John Bowen & James Makens, Marketing for Hospitality and Tourism, 2. Basım, NJ, USA: Prentice Hall International, Inc., 1999.
  • Philip Kotler, Gary Armstrong, John A. Sauders & Veronica Wong, Principles of Marketing, The European Edition, Hemel Hemstead, UK: Prentice Hall Europe, 1996. Robert D. Reid, Hospitality Marketing Management, 2. Basım, New York: Nostrand Reinhold, 1989.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kaplan Uğurlu This is me

Publication Date December 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Uğurlu, K. (2011). KÂRLI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜMEDE PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİNİN ROLÜ: KONAKLAMA SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 155-165.
AMA Uğurlu K. KÂRLI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜMEDE PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİNİN ROLÜ: KONAKLAMA SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. December 2011;3(2):155-165.
Chicago Uğurlu, Kaplan. “KÂRLI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜMEDE PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİNİN ROLÜ: KONAKLAMA SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3, no. 2 (December 2011): 155-65.
EndNote Uğurlu K (December 1, 2011) KÂRLI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜMEDE PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİNİN ROLÜ: KONAKLAMA SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3 2 155–165.
IEEE K. Uğurlu, “KÂRLI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜMEDE PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİNİN ROLÜ: KONAKLAMA SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol. 3, no. 2, pp. 155–165, 2011.
ISNAD Uğurlu, Kaplan. “KÂRLI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜMEDE PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİNİN ROLÜ: KONAKLAMA SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3/2 (December 2011), 155-165.
JAMA Uğurlu K. KÂRLI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜMEDE PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİNİN ROLÜ: KONAKLAMA SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3:155–165.
MLA Uğurlu, Kaplan. “KÂRLI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜMEDE PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİNİN ROLÜ: KONAKLAMA SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol. 3, no. 2, 2011, pp. 155-6.
Vancouver Uğurlu K. KÂRLI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜMEDE PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİNİN ROLÜ: KONAKLAMA SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3(2):155-6.