Pazar bölümlendirme stratejisi ticarette, özellikle hizmet işletmeleri için uygulamada karşılaşılan zor bir disiplindir. Konaklama işletmeleri, turizm sektöründe faaliyette bulunan hizmet işletmeleri olup ve hizmetin kendine has özelliklerinin bulunmasından dolayı ticari kârlılıkları ve pazarda varlıkları tamamıyla tüketicilere sundukları hizmetlerin tüketicilerin beklentilerini karşılamasına bağlıdır. Tüketici ihtiyaç, istek ve arzularının çeşitliliği ve dinamikliği göz önüne alındığında ve hizmetlerin kolay tanınabilir ve ölçülebilir olmaması sebebiyle, konaklama işletmelerini tüketici taleplerini homojen gruplar halinde kümeleştirmelerini zorunlu kılmaktadır. Tüketicileri demografik, coğrafik, psikografik ve tüketici davranışlarına göre bölümlerine ayırmak konaklama işletmeleri için hedef pazarlara ulaşabilmenin en uygun yöntemi olmaktadır. İşletmeler bu sayede bir yandan maliyetlerini minimize ederken, diğer yandan doluluk oranlarını ve satışlarını artırabilmektedirler; dolayısıyla kârlılıkları da artmaktadırlar. Sürdürülebilir büyümenin şartı kârlılığın devamına ve kârlılığın devamı da pazar bölümlerinin sürekli analiz edilmesine, yorumlanmasına ve her bir pazar bölümü için uygun pazarlama karmasının geliştirilmesine bağlıdır
Pazar bölümlendirme Konaklama sektörü Kârlı ve sürdürülebilir büyüme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 2 |