BibTex RIS Cite

Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu

Year 2011, Volume: 3 Issue: 2, 265 - 273, 01.12.2011

Abstract

References

  • Anderson, Chris. “Uzun Kuyruk”, Pi Dergisi. Bahar 2009/02, 56-65.
  • Atasoy, Tuğrul H. “İnsan Davranışı ve Bilim Dalları Arasındaki İşbirliğinin Gerekliliği”, Bilim ve Ütopya. 17:201, Mart2011, 25-31.
  • Atikkan, Zeynep ve Aslı Tunç, Blogdan Al Haberi. İstanbul: YKY Yayınları, Bukowski, Charles, Charles Bukowski & Beat Kuşağı. İstanbul:Altı Kırkbeş Yayın, 2011.
  • Cücenoğlu, Doğan, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2005.
  • Demir, Filiz Otay. “Pazarlamanın Nostaljik Oyunu: Retro Markalama”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. 33, 2008, 29-41.
  • Erdoğan, İrfan. “Post Ekiyle Gelen Kılıfların Örgüsü:Küresel Pazarın Eleştirel Savunusu Üzerine”, Bilim ve Ütopya. 17:200, Şubat2011, 61-68.
  • Esen, Halim ve Vakur Kayador. “Yavuz Turgul Sinemasında Nostalji”, Selçuk Üniversitesi Akademik Dergisi. Temmuz 2009, 154-171.
  • Eser, Zeliha. “Nostaljinin Pazar Bölümleme Değişkeni Olarak Kullanılması Üzerine Kavramsal Bir Çalışma”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Dergisi. 1, , 115-130. Gorz, Andre, İktisadi Aklın Eleştirisi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2007.
  • Günay, Nazan G. “Deneyimsel Pazarlama ve Mekan Oluşturma(Placemaking)”, Pi Dergisi. Kış 2009/01, 30-34.
  • İslamoğlu, Ahmet Hamdi ve Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları. İstanbul : Beta Basım Yayım, 2010.
  • Jung, Carl, G. “Bilinçdışına Giriş”, içinde: İnsan ve Sembolleri, (Editör: Carl G. Jung), Okuyan Us Yayınları, İstanbul, 2007. ss.18-103.
  • Kırcova, İbrahim. “İnteraktif Medya Aracı Olarak YouTube”, Pi Dergisi. Kış /01, 4-8. Knapp, Duane E., Marka Aklı. Ankara: MediaCat Kitapları, 2003.
  • Kotler, Philip, Hermawan Kartajaya ve Iwan Setiawan, Pazarlama 3.0. İstanbul: Optimist Yayınları, 2011.
  • Lindstrom, Martin, Duyular ve Marka. İstanbul: Optimist Yayınları, 2006.
  • Odabaşı,Yavuz, Postmodern Pazarlama. İstanbul: MediaCat Kitapları, 2004.
  • Rapaille, Clotaire, Kültür Kodu. İstanbul: FGP Yayıncılık, 2010.
  • Robins, Kevin, İmaj. Çev. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1999.
  • Sarpkaya, Doğuş (2010). Nostaljinin Geleceğine Bakamamak, http://www.birgun.net/book_index.php?news_code=1276267064&year=2010&m onth..., [İndirme Tarihi: 20.07.2011]
  • Sennett, Richard, Karakter Aşınması. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010.
  • Sennett, Richard, Yeni Kapitalizmin Kültürü. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2009.
  • Tekeli, İlhan, Modernizm, Modernite ve Türkiye’nin Kent Planlama Tarihi. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 2009.
  • Trout, Jack, Pazarlamanın Aşikar Olan Sırları. İstanbul: MediaCat Kitapları, 2010.
  • Trout, Jack, Konumlandırma Stratejileri. İstanbul: Optimist Yayınları, 2005.
  • Warhol, Andy, Andy Warhol Felsefesi. İstanbul: Sel Yayıncılık, 2011.
  • Yükselen, Cemal, Pazarlama. Ankara: Detay Yayıncılık, 2010.

Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu

Year 2011, Volume: 3 Issue: 2, 265 - 273, 01.12.2011

Abstract

Değişimin ve belirsizliğin yarattığı kaotik ortam, kişilerin bilgi ve becerilerini kaybetmelerine sebep olmaktadır. Kişilere yaşam pratiği kazandıran ritüellerin, değerlerin ve teknolojilerin yok oluşu travmalara ve kimlik kayıplarına yol açmaktadır. Böyle kopuşlar, kişilerde iyi bildikleri mekanlara, eşyalara ve anılara sarılma ihtiyacını ve nostalji duygusunu harekete geçirmektedir. Tüketim toplumu bireyi, tüketerek ihtiyaçlarını karşılarken, hem kimlik edinmekte hem de manevi doyuma ulaşmaktadır. Bu süreçte tüketicilerin akıl, duygu ve ruhlarına odaklanan pazarlamanın 3.0 versiyonunun rolü büyüktür. Eskiyi yansıtan her türlü ürünün değer kazandığı pazarlama dünyasında; eski kavramı ekonomik bir olgu olmanın yanı sıra, insanların geçmişle gelecek arasında bir köprüye ihtiyaç duymaları bağlamında ele alınacaktır

References

  • Anderson, Chris. “Uzun Kuyruk”, Pi Dergisi. Bahar 2009/02, 56-65.
  • Atasoy, Tuğrul H. “İnsan Davranışı ve Bilim Dalları Arasındaki İşbirliğinin Gerekliliği”, Bilim ve Ütopya. 17:201, Mart2011, 25-31.
  • Atikkan, Zeynep ve Aslı Tunç, Blogdan Al Haberi. İstanbul: YKY Yayınları, Bukowski, Charles, Charles Bukowski & Beat Kuşağı. İstanbul:Altı Kırkbeş Yayın, 2011.
  • Cücenoğlu, Doğan, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2005.
  • Demir, Filiz Otay. “Pazarlamanın Nostaljik Oyunu: Retro Markalama”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. 33, 2008, 29-41.
  • Erdoğan, İrfan. “Post Ekiyle Gelen Kılıfların Örgüsü:Küresel Pazarın Eleştirel Savunusu Üzerine”, Bilim ve Ütopya. 17:200, Şubat2011, 61-68.
  • Esen, Halim ve Vakur Kayador. “Yavuz Turgul Sinemasında Nostalji”, Selçuk Üniversitesi Akademik Dergisi. Temmuz 2009, 154-171.
  • Eser, Zeliha. “Nostaljinin Pazar Bölümleme Değişkeni Olarak Kullanılması Üzerine Kavramsal Bir Çalışma”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Dergisi. 1, , 115-130. Gorz, Andre, İktisadi Aklın Eleştirisi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2007.
  • Günay, Nazan G. “Deneyimsel Pazarlama ve Mekan Oluşturma(Placemaking)”, Pi Dergisi. Kış 2009/01, 30-34.
  • İslamoğlu, Ahmet Hamdi ve Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları. İstanbul : Beta Basım Yayım, 2010.
  • Jung, Carl, G. “Bilinçdışına Giriş”, içinde: İnsan ve Sembolleri, (Editör: Carl G. Jung), Okuyan Us Yayınları, İstanbul, 2007. ss.18-103.
  • Kırcova, İbrahim. “İnteraktif Medya Aracı Olarak YouTube”, Pi Dergisi. Kış /01, 4-8. Knapp, Duane E., Marka Aklı. Ankara: MediaCat Kitapları, 2003.
  • Kotler, Philip, Hermawan Kartajaya ve Iwan Setiawan, Pazarlama 3.0. İstanbul: Optimist Yayınları, 2011.
  • Lindstrom, Martin, Duyular ve Marka. İstanbul: Optimist Yayınları, 2006.
  • Odabaşı,Yavuz, Postmodern Pazarlama. İstanbul: MediaCat Kitapları, 2004.
  • Rapaille, Clotaire, Kültür Kodu. İstanbul: FGP Yayıncılık, 2010.
  • Robins, Kevin, İmaj. Çev. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1999.
  • Sarpkaya, Doğuş (2010). Nostaljinin Geleceğine Bakamamak, http://www.birgun.net/book_index.php?news_code=1276267064&year=2010&m onth..., [İndirme Tarihi: 20.07.2011]
  • Sennett, Richard, Karakter Aşınması. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010.
  • Sennett, Richard, Yeni Kapitalizmin Kültürü. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2009.
  • Tekeli, İlhan, Modernizm, Modernite ve Türkiye’nin Kent Planlama Tarihi. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 2009.
  • Trout, Jack, Pazarlamanın Aşikar Olan Sırları. İstanbul: MediaCat Kitapları, 2010.
  • Trout, Jack, Konumlandırma Stratejileri. İstanbul: Optimist Yayınları, 2005.
  • Warhol, Andy, Andy Warhol Felsefesi. İstanbul: Sel Yayıncılık, 2011.
  • Yükselen, Cemal, Pazarlama. Ankara: Detay Yayıncılık, 2010.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nevriye Altuntuğ This is me

Publication Date December 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Altuntuğ, N. (2011). Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 265-273.
AMA Altuntuğ N. Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. December 2011;3(2):265-273.
Chicago Altuntuğ, Nevriye. “Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3, no. 2 (December 2011): 265-73.
EndNote Altuntuğ N (December 1, 2011) Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3 2 265–273.
IEEE N. Altuntuğ, “Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol. 3, no. 2, pp. 265–273, 2011.
ISNAD Altuntuğ, Nevriye. “Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3/2 (December 2011), 265-273.
JAMA Altuntuğ N. Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3:265–273.
MLA Altuntuğ, Nevriye. “Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol. 3, no. 2, 2011, pp. 265-73.
Vancouver Altuntuğ N. Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3(2):265-73.