BibTex RIS Cite

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU (BESYO) ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2014, Volume: 6 Issue: 1, 107 - 121, 01.06.2014

Abstract

Research datas collected by Korkut (1997) developed Communication Skills Rating Scale” and used ‘Personal Information Form’ which is prepared by the researcher. The data collected were evaluated with SPSS package program. ANOVA and “t” test statistical analysis applied in order to assess the datas

References

  • Gürüz D., Eğinli T.A. Kişilerarası İletişim, Bilgiler-Etkiler-Engeller. Ankara, Nobel Yayın, 3. Baskı, 2012.
  • Güler D. Eğitim İletişim Kavramı ve Sistem Yaklaşımı Açısından Eğitim İletişimi Sürecinin İncelenmesi. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Kurgu Dergisi, 1990.
  • İlhan E. İşletmelerde Davranış, İstanbul, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, 1999.
  • Sabuncuoğlu Z., Tüz M. Örgütsel Psikoloji. Bursa, Ezgi Kitapevi, 3.Baskı, 2001.
  • Dökmen Ü. İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul, Sistem Yayıncılık, 28. Basım, 200 Carter R. Language of Speech and Writing, GBR, Routledg, London, 2001.
  • Zillioğlu M. İletişim Nedir? İstanbul, Cem Yayınevi, 1993.
  • Altıntaş E., Çamur D. Sözlü İletişim ve Beden Dili. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 200 Honey P. Face To Face Skills. Hampshire, Gower Publishıng, 1990.
  • Aziz A. İletişime Giriş, İstanbul, Hiperlink Yayınları, Genişletilmiş 3. Basım, 2002.

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU (BESYO) ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2014, Volume: 6 Issue: 1, 107 - 121, 01.06.2014

Abstract

Bu araştırmada; İstanbul Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının nasıl olduğu belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırmanın evrenini İstanbul Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
öğrencileri oluşturmuştur. Örneklem grubunu ise İstanbul Üniversitesi Beden
Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya 100
öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler kolayda örnekleme yöntemi
yoluyla seçilmiştir.
Araştırmanın verileri Korkut (1997) tarafından geliştirilen üniversite öğrencileri
üzerinde daha sonra geçerliği ve güvenirliği yapılan “İletişim Becerilerini
Değerlendirme Ölçeği” ve araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi
Formu” ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programında
değerlendirilmiştir. Verileri değerlendirmek amacıyla ANOVA ve “t” testi
istatistiksel analiz yöntemleri uygulanmıştır.

References

  • Gürüz D., Eğinli T.A. Kişilerarası İletişim, Bilgiler-Etkiler-Engeller. Ankara, Nobel Yayın, 3. Baskı, 2012.
  • Güler D. Eğitim İletişim Kavramı ve Sistem Yaklaşımı Açısından Eğitim İletişimi Sürecinin İncelenmesi. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Kurgu Dergisi, 1990.
  • İlhan E. İşletmelerde Davranış, İstanbul, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, 1999.
  • Sabuncuoğlu Z., Tüz M. Örgütsel Psikoloji. Bursa, Ezgi Kitapevi, 3.Baskı, 2001.
  • Dökmen Ü. İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul, Sistem Yayıncılık, 28. Basım, 200 Carter R. Language of Speech and Writing, GBR, Routledg, London, 2001.
  • Zillioğlu M. İletişim Nedir? İstanbul, Cem Yayınevi, 1993.
  • Altıntaş E., Çamur D. Sözlü İletişim ve Beden Dili. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 200 Honey P. Face To Face Skills. Hampshire, Gower Publishıng, 1990.
  • Aziz A. İletişime Giriş, İstanbul, Hiperlink Yayınları, Genişletilmiş 3. Basım, 2002.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Selçuk Bora Çavuşoğlu This is me

Gülistan Günay This is me

Publication Date June 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Çavuşoğlu, S. B., & Günay, G. (2014). İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU (BESYO) ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 107-121.
AMA Çavuşoğlu SB, Günay G. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU (BESYO) ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. June 2014;6(1):107-121.
Chicago Çavuşoğlu, Selçuk Bora, and Gülistan Günay. “İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU (BESYO) ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6, no. 1 (June 2014): 107-21.
EndNote Çavuşoğlu SB, Günay G (June 1, 2014) İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU (BESYO) ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6 1 107–121.
IEEE S. B. Çavuşoğlu and G. Günay, “İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU (BESYO) ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 107–121, 2014.
ISNAD Çavuşoğlu, Selçuk Bora - Günay, Gülistan. “İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU (BESYO) ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6/1 (June 2014), 107-121.
JAMA Çavuşoğlu SB, Günay G. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU (BESYO) ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2014;6:107–121.
MLA Çavuşoğlu, Selçuk Bora and Gülistan Günay. “İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU (BESYO) ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, vol. 6, no. 1, 2014, pp. 107-21.
Vancouver Çavuşoğlu SB, Günay G. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU (BESYO) ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2014;6(1):107-21.