İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU (BESYO) ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Yıl 2014,
Cilt: 6 Sayı: 1, 107 - 121, 01.06.2014
Selçuk Bora Çavuşoğlu
Gülistan Günay
Öz
Research datas collected by Korkut (1997) developed Communication Skills Rating Scale” and used ‘Personal Information Form’ which is prepared by the researcher. The data collected were evaluated with SPSS package program. ANOVA and “t” test statistical analysis applied in order to assess the datas
Kaynakça
- Gürüz D., Eğinli T.A. Kişilerarası İletişim, Bilgiler-Etkiler-Engeller. Ankara, Nobel Yayın, 3. Baskı, 2012.
- Güler D. Eğitim İletişim Kavramı ve Sistem Yaklaşımı Açısından Eğitim İletişimi Sürecinin İncelenmesi. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Kurgu Dergisi, 1990.
- İlhan E. İşletmelerde Davranış, İstanbul, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, 1999.
- Sabuncuoğlu Z., Tüz M. Örgütsel Psikoloji. Bursa, Ezgi Kitapevi, 3.Baskı, 2001.
- Dökmen Ü. İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul, Sistem Yayıncılık, 28. Basım, 200 Carter R. Language of Speech and Writing, GBR, Routledg, London, 2001.
- Zillioğlu M. İletişim Nedir? İstanbul, Cem Yayınevi, 1993.
- Altıntaş E., Çamur D. Sözlü İletişim ve Beden Dili. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 200 Honey P. Face To Face Skills. Hampshire, Gower Publishıng, 1990.
- Aziz A. İletişime Giriş, İstanbul, Hiperlink Yayınları, Genişletilmiş 3. Basım, 2002.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU (BESYO) ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Yıl 2014,
Cilt: 6 Sayı: 1, 107 - 121, 01.06.2014
Selçuk Bora Çavuşoğlu
Gülistan Günay
Öz
Bu araştırmada; İstanbul Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının nasıl olduğu belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırmanın evrenini İstanbul Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
öğrencileri oluşturmuştur. Örneklem grubunu ise İstanbul Üniversitesi Beden
Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya 100
öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler kolayda örnekleme yöntemi
yoluyla seçilmiştir.
Araştırmanın verileri Korkut (1997) tarafından geliştirilen üniversite öğrencileri
üzerinde daha sonra geçerliği ve güvenirliği yapılan “İletişim Becerilerini
Değerlendirme Ölçeği” ve araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi
Formu” ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programında
değerlendirilmiştir. Verileri değerlendirmek amacıyla ANOVA ve “t” testi
istatistiksel analiz yöntemleri uygulanmıştır.
Kaynakça
- Gürüz D., Eğinli T.A. Kişilerarası İletişim, Bilgiler-Etkiler-Engeller. Ankara, Nobel Yayın, 3. Baskı, 2012.
- Güler D. Eğitim İletişim Kavramı ve Sistem Yaklaşımı Açısından Eğitim İletişimi Sürecinin İncelenmesi. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Kurgu Dergisi, 1990.
- İlhan E. İşletmelerde Davranış, İstanbul, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları, 1999.
- Sabuncuoğlu Z., Tüz M. Örgütsel Psikoloji. Bursa, Ezgi Kitapevi, 3.Baskı, 2001.
- Dökmen Ü. İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul, Sistem Yayıncılık, 28. Basım, 200 Carter R. Language of Speech and Writing, GBR, Routledg, London, 2001.
- Zillioğlu M. İletişim Nedir? İstanbul, Cem Yayınevi, 1993.
- Altıntaş E., Çamur D. Sözlü İletişim ve Beden Dili. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 200 Honey P. Face To Face Skills. Hampshire, Gower Publishıng, 1990.
- Aziz A. İletişime Giriş, İstanbul, Hiperlink Yayınları, Genişletilmiş 3. Basım, 2002.