Bu çalışmada ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe öğretim programında belirlenen yazma amaç ve kazanımlarını gerçekleştirme düzeylerini tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaçla aynı öğrencilere güz ve bahar yarıyıllarında olmak üzere üç ay arayla iki kompozisyon yazdırılmıştır. Elde edilen veriler Türkçe öğretim programında yer alan altı yazma amacı ve kırk iki yazma kazanımından seçilen yirmi yedisi doğrultusunda analiz edilmiş; çeşitli değişkenlerle ilişkisi SPSS 16 paket programında değerlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, Ankara ilindeki ortaokullarda öğrenim gören 1170 sekizinci sınıf öğrencisidir. Betimsel (survey) yöntemlerden tarama yaklaşımına göre yapılan çalışmada öğrencilerin yazma amaç ve kazanımlarını gerçekleştirme düzeylerinin genel olarak bakıldığında çok yetersiz olmadığı içerik boyutunda nitelendirilen kazanımların büyük çoğunluğunun öğrenciler tarafından edinilerek yazılı anlatımlara yansıtıldığı; biçim boyutunda özellikle noktalama işaretleri yazım kurallarına uyma ve imla hataları noktasında kazanımların düşük oranda edinildiği ve tür olarak öğrencilerin yoğunlukla düşünce ve olay yazıları oluşturmayın tercih ettikleri bulgularına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2013 |
Submission Date | May 31, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 1 Issue: 1 |