Duyduklarımızı, düşündüklerimizi, görüp yaşadıklarımızı kısacası kendimizi anlatmanın bir yolu olan yazma kavramı genel olarak; sahip olduğumuz duygu, düşünce ve görüşleri zihnimizde yapılandırıp, sembol ve işaretler kullanarak dilin kurallarına uygun şekilde yazıya dökme işi olarak tanımlanabilir. Yazılı anlatım ise; her türlü olay, düşünce, durum ve duyguları, belli bir plana bağlı olarak, kişilere ve geleceğe ulaştırmaya olanak sağlayan bir araçtır. Mili Eğitim Bakanlığı Türkçe öğretim programıyla, öğrencilerin “yaratıcı düşünme” becerisini geliştirmeyi hedeflemektedir. Yaratıcılık en genel haliyle, var olandan farklı, bir yenilik ortaya çıkarma becerisidir. Yaratıcı yazma ise; dış dünyayla ilgili yapılan gözlemler sonucunda elde edilen tüm bilgilerin, diğer kişilerden farklı bir biçimde ortaya konması ve yaratıcı düşüncelerin; hikâye, şiir, karikatür vb. aracılığıyla yazıya dökülmesi işidir. Bu araştırmada, öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerini etkileyen öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili yapılan çalışmalar incelenerek bir derleme hazırlanmıştır. Betimsel tarama yöntemine göre gerçekleştirilen çalışmada Türkçe literatür taranmıştır. Tarama sonucunda ulaşılan deneysel makaleler, amaç ve sonuç göz önünde bulundurularak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerini etkileyen birçok faktöre ulaşılmıştır. Bu faktörler beş temel başlık altında incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2013 |
Submission Date | December 10, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 1 Issue: 2 |