Evidence-based practices have become a subject of further consideration among experts, researchers and
practitioners in the field of special education in recent years. In this study, we described (a) how quality indicators
developed by Horner and colleagues (2005) for single-subject experimental research designs could be used to
determine quality of single-subject experimental research studies using studies focused on teaching mathematical
skills to individuals with developmental disabilities and (b) how these indicators could be used to determine
whether a study meets acceptability standards developed by Horner et al. For this purpose, we provided examples
of studies that met and failed to meet the quality indicators and explained in detail why the study met or did not
meet certain criteria. We expect that this study will guide researchers and practitioners who conduct or evaluate
studies and meta-analyses of studies employing single-subject experimental research designs in using quality
indicators.
Özel eğitim alanında bilimsel-dayanaklı uygulamalar her geçen gün uzmanlar, araştırmacılar ve uygulamacılar arasında daha fazla dikkate alınan bir konu haline gelmiştir. Bu çalışmada, Horner ve diğerleri tarafından 2005 yılında geliştirilen bilimsel-dayanaklı uygulamaları belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” yönergesinin bilimsel çalışmalar niteliksel göstergeler açısından değerlendirirken nasıl ele alınabileceği, bu göstergeler ışığında “kabul edilebilirlik” ölçütlerini karşılayan çalışmaların nasıl belirlenebileceği ve çalışmalarda etkisi incelenen bir uygulamanın bilimsel-dayanaklı bir uygulama olarak değerlendirilmesi sürecinde ele alınan ölçütlerin neler olabileceği gelişimsel yetersizliği olan bireylere matematik becerileri öğretimi konusunda yayımlanmış çalışmalardan örnekler verilerek açıklamaktır. Çalışmanın sistematik gözden geçirme ve meta analizi yapacak olan araştırmacılara rehberlik edebileceği düşünülmektedir.
Primary Language | tr |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Dates |
Publication Date : September 1, 2019 |
Bibtex | @review { ozelegitimdergisi421952,
journal = {Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi},
issn = {1304-7639},
eissn = {2149-8261},
address = {},
publisher = {Ankara University},
year = {2019},
volume = {20},
pages = {597 - 628},
doi = {10.21565/ozelegitimdergisi.421952},
title = {Bilimsel-Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” Yönergesi’nin Matematik Becerileri Öğretimi Örneğinde Ele Alınışı},
key = {cite},
author = {Aydın, Orhan and Tekin İftar, Elif and Rakap, Salih}
} |
APA | Aydın, O , Tekin İftar, E , Rakap, S . (2019). Bilimsel-Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” Yönergesi’nin Matematik Becerileri Öğretimi Örneğinde Ele Alınışı . Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi , 20 (3) , 597-628 . DOI: 10.21565/ozelegitimdergisi.421952 |
MLA | Aydın, O , Tekin İftar, E , Rakap, S . "Bilimsel-Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” Yönergesi’nin Matematik Becerileri Öğretimi Örneğinde Ele Alınışı" . Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 20 (2019 ): 597-628 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ozelegitimdergisi/issue/48460/421952> |
Chicago | Aydın, O , Tekin İftar, E , Rakap, S . "Bilimsel-Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” Yönergesi’nin Matematik Becerileri Öğretimi Örneğinde Ele Alınışı". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 20 (2019 ): 597-628 |
RIS | TY - JOUR T1 - Bilimsel-Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” Yönergesi’nin Matematik Becerileri Öğretimi Örneğinde Ele Alınışı AU - Orhan Aydın , Elif Tekin İftar , Salih Rakap Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.421952 DO - 10.21565/ozelegitimdergisi.421952 T2 - Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 597 EP - 628 VL - 20 IS - 3 SN - 1304-7639-2149-8261 M3 - doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.421952 UR - https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.421952 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi Bilimsel-Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” Yönergesi’nin Matematik Becerileri Öğretimi Örneğinde Ele Alınışı %A Orhan Aydın , Elif Tekin İftar , Salih Rakap %T Bilimsel-Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” Yönergesi’nin Matematik Becerileri Öğretimi Örneğinde Ele Alınışı %D 2019 %J Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi %P 1304-7639-2149-8261 %V 20 %N 3 %R doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.421952 %U 10.21565/ozelegitimdergisi.421952 |
ISNAD | Aydın, Orhan , Tekin İftar, Elif , Rakap, Salih . "Bilimsel-Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” Yönergesi’nin Matematik Becerileri Öğretimi Örneğinde Ele Alınışı". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 20 / 3 (September 2019): 597-628 . https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.421952 |
AMA | Aydın O , Tekin İftar E , Rakap S . Bilimsel-Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” Yönergesi’nin Matematik Becerileri Öğretimi Örneğinde Ele Alınışı. AÜEBFÖED. 2019; 20(3): 597-628. |
Vancouver | Aydın O , Tekin İftar E , Rakap S . Bilimsel-Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” Yönergesi’nin Matematik Becerileri Öğretimi Örneğinde Ele Alınışı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi. 2019; 20(3): 597-628. |
IEEE | O. Aydın , E. Tekin İftar and S. Rakap , "Bilimsel-Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” Yönergesi’nin Matematik Becerileri Öğretimi Örneğinde Ele Alınışı", Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, vol. 20, no. 3, pp. 597-628, Sep. 2019, doi:10.21565/ozelegitimdergisi.421952 |