Bu
araştırma, ilkokul ikinci sınıfta okuyan üstün yetenekli öğrencinin (Nehir);
tanılanma sürecini, özelliklerini, özelliklerinin eğitime yansımalarını ve
öğretmeninin Nehir’in gelişimi için gösterdiği davranışları ortaya çıkarmak
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum
çalışması yöntemiyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018
eğitim öğretim yılı Kahramanmaraş ilinde görev yapan bir öğretmen ve onun üstün
yetenekli bir öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma verilerinin elde edilmesinde
gözlem, görüşme ve doküman incelenmesi yöntemleri kullanılmıştır. Verilerin
analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda
Nehir’in üstün yetenekli olduğunu öğretmenin fark ettiği ve tanılanması için
Bilim ve Sanat Merkezine (BİLSEM) yönlendirdiği, Nehir’in üstün yetenekli
öğrencilerde bulunabilecek özelliklerin birçoğunu gösterdiği ancak bazılarını
göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında Nehir’in öğretmeninin mesleki
gelişimine katkıda bulunduğu, arkadaşlarını da olumlu yönde etkilediği ortaya
çıkartılmıştır. Ayrıca Nehir’in öğretmeninin Nehir’in gelişimine katkı sağlamak
için; destekleme, değer verme ve ailesi ile iletişim halinde olma gibi
davranışlar sergilediği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 21 Issue: 1 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.