BibTex RIS Cite

The 4th and 5th Grade Teachers’ Opinions Related to Project and Performance Tasks at Science and Technology Course

Year 2013, , 187 - 201, 01.05.2013
https://doi.org/10.9779/PUJE244

Abstract

The aim of this study is to investigate the 4th and 5th grade primary teachers’ opinions related to monitoring, evaluation process and the problems about project and performance tasks at Science and Technology Course. Therefore the sample group was constituted by 21 4th and 5th grade primary teachers. In this research, after the teachers' assessments of students’ project and performance tasks, a questionnaire included with 6 open-ended question was administered to determine the teachers’ monitoring and evaluation process of project and performance tasks. Answers of teachers to the questionnaire were analyzed descriptively by used NVIVO 2 program. The data has been encoded separately by three different researchers then examined the consistency of themes and the themes determined by three researchers was found to be consistent the rate of 85.5%. The different themes were discussed again and reconciliation was provided. According to the results of the research, it has been observed that 81% of teachers have given project and performance tasks on the contrary 19% of teachers haven’t given project and performance tasks. Also, it has been observed that 57% of teachers have given project and performance tasks to students as individually and 43% of teachers have given project and performance tasks to students as a group work and 62% of the Bu çalışmanın özeti 23-24 Eylül 2010 tarihinde Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi’nde düzenlenen IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Kitabında basılmıştır. *Dr., Sınıf Öğretmeni, Dağkent Kıroğlu Eğitim ve Sağlık Vakfı İlkokulu, Bolu. e-posta:selmakaya14@gmail.com**Dr., Fen ve Teknoloji Öğretmeni, Kuyubaşı İlkokulu, Keçiören/Ankara. e-posta:skaracam2000@gmail.com***Yrd. Doç. Dr., Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sinop. e-posta:esfen55@yahoo.com****Yrd.Doç.Dr., Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Bolu. e-posta:tuncel_m@ibu.edu.trteachers have been monitoring the process of completion of project and performance tasks but 38% of the teachers haven’t been monitoring the process of completion of project and performance tasks because of the reasons such as the crowded classrooms and lack of time. 86% of teachers have used the rubric because of the reasons such as rubric is to be objective and to avoid loss of time and the lack of the sources and materials is the main problem of teachers in this process.

References

  • Acar, M. ve Anıl, D. (2009). “Sınıf Öğretmenlerinin Performans Değerlendirme Sürecindeki Değerlendirme Yöntemlerini Kullanabilme Yeterlikleri, Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. TÜBAV Bilim Dergisi, 2(3), 354-3
  • Akın, Ç. ve Uluman, M. (2010). “Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri (Tunceli İli Örneği)”. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20 -22 Mayıs 2010), Elazığ, s. 857-861.
  • Anıl, D. ve Acar, M. (2008). “Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 44-61.
  • Atasoy, Ş. ve Akdeniz, A. R. (2006). “Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Uygun Geliştirilen Çalışma Yapraklarının Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi”. Milli Eğitim Dergisi, Bahar 2006. Sayı: 170.
  • Çepni, S., Küçük, M., ve Ayvacı, Ş. H., (2003). “İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma”. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 131-145.
  • Dindar, H. Ve Yangın, S. (2007). “İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programına Geçiş Sürecinde Öğretmenlerin Bakış Açılarının Değerlendirilmesi”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 185-198.
  • Ersoy, A. ve Anagün, Ş. S. (2009). “Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersi Ödev Sürecine İlişkin Görüşleri”. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(1), 58-79.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). “Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Kutlu, Ö. (2005). “Yeni İlköğretim Programlarının “Öğrenci Başarısındaki Gelişimi Değerlendirme” Boyutu Açısından İncelenmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Eğitimden Yansımalar VIII. Ankara: Sim Matbaası. s. 64-71
  • MEB (1968). “İlkokul Programı”. İstanbul.
  • MEB (2000). “İlköğretim Kurumları Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programı”. Tebliğler Dergisi, 34,(2518).
  • MEB (2005). “İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu 4 ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı”, Ankara: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Metin, M. ve Özmen, H. (2010). “Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Performans Değerlendirmeye Yönelik Hizmet İçi Eğitim (HİE) İhtiyaçlarının Belirlenmesi”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(3), 819-838.
  • Özmen, H. (2004). “Fen Öğretiminde Öğrenme
  • Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme”. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 3(1), 100-111. Saban, A. (2005). Öğrenme-Öğretme Süreci Yeni
  • Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Sağlam Arslan, A., Devecioğlu Kaymakçı, Y. ve Arslan, S. (2009). “Alternatif Ölçme
  • Değerlendirme Etkinliklerinde Karşılaşılan Problemler: Fen ve Teknoloji Öğretmenleri Örneği”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 1-12. Şaşmaz Ören, F. ve Tatar, N. (2007). “İlköğretim Sınıf
  • Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarına İlişkin Görüşleri-I”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 15-27. Şenel Çoruhlu, T., Er Nas, S. ve Çepni, S. (2009). “Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Alternatif
  • Ölçme-Değerlendirme Tekniklerini Kullanmada Karşılaştıkları Problemler: Trabzon Örneği”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 122-141. Tatar, N. ve Şaşmaz Ören, F. (2009). “İlköğretim Sınıf
  • Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarına İlişkin Görüşleri-I”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(3), 781-798. Yapıcı, M. ve Demirdelen, C. (2005). “İlköğretim
  • Sınıf Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri”. İlköğretim Online, 6(2), 2042
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde
  • Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. Yılmaz, T. (2006). Yenilenen 5. Sınıf Matematik
  • Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri (Sakarya İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi: Sakarya Üniversitesi, Sakarya.

4. ve 5. Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Proje ve Performans Görevlerine İlişkin Görüşleri

Year 2013, , 187 - 201, 01.05.2013
https://doi.org/10.9779/PUJE244

Abstract

Bu çalışmanın amacı 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji dersine ilişkin proje ve performans görevlerini izleme ve değerlendirme sürecine ve süreçteki problemlere ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu nedenle araştırmaya 4. ve 5. sınıflarda görev yapan 21 sınıf öğretmen katılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin proje ve performans görevlerini değerlendirmelerinin ardından, öğretmenlerin proje ve performans görevlerinin izleme ve değerlendirme süreçlerini belirlemek için altı açık uçlu sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Öğretmenlerin ankete verdikleri yanıtlar NVİVO 2 programı kullanılarak betimsel olarak incelenmiştir. Veriler üç farklı araştırmacı tarafından ayrı ayrı kodlandıktan sonra belirlenen temaların tutarlığı incelenmiş ve üç araştırmacı tarafından belirlenen temaların %85.5 oranında tutarlı oldukları tespit edilmiştir. Farklı olan temaların üzerinde ise tekrar tartışılmış ve uzlaşmaya varılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler çözümlendiğinde, öğretmenlerin %81’inin performans ve proje görevi verdikleri, %19’unun ise bu görevleri veremedikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin %57’sinin performans ve proje görevlerini bireysel, %43’ünün ise grup olarak vermeyi uygun gördükleri ve öğretmenlerin %62’sinin proje ve performans görevlerinin tamamlanma sürecini izledikleri, %38’inin ise sınıftaki öğrenci sayısının fazla olması, zaman sıkıntısı gibi nedenlerle izleyemedikleri tespit edilmiştir. Bu bulguların yanı sıra araştırmaya katılan öğretmenlerinin %86’sının objektif olması, zaman kaybını önlemesi gibi nedenlerle dereceli puanlama

References

  • Acar, M. ve Anıl, D. (2009). “Sınıf Öğretmenlerinin Performans Değerlendirme Sürecindeki Değerlendirme Yöntemlerini Kullanabilme Yeterlikleri, Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. TÜBAV Bilim Dergisi, 2(3), 354-3
  • Akın, Ç. ve Uluman, M. (2010). “Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri (Tunceli İli Örneği)”. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20 -22 Mayıs 2010), Elazığ, s. 857-861.
  • Anıl, D. ve Acar, M. (2008). “Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 44-61.
  • Atasoy, Ş. ve Akdeniz, A. R. (2006). “Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Uygun Geliştirilen Çalışma Yapraklarının Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi”. Milli Eğitim Dergisi, Bahar 2006. Sayı: 170.
  • Çepni, S., Küçük, M., ve Ayvacı, Ş. H., (2003). “İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma”. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 131-145.
  • Dindar, H. Ve Yangın, S. (2007). “İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programına Geçiş Sürecinde Öğretmenlerin Bakış Açılarının Değerlendirilmesi”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 185-198.
  • Ersoy, A. ve Anagün, Ş. S. (2009). “Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersi Ödev Sürecine İlişkin Görüşleri”. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(1), 58-79.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). “Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Kutlu, Ö. (2005). “Yeni İlköğretim Programlarının “Öğrenci Başarısındaki Gelişimi Değerlendirme” Boyutu Açısından İncelenmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Eğitimden Yansımalar VIII. Ankara: Sim Matbaası. s. 64-71
  • MEB (1968). “İlkokul Programı”. İstanbul.
  • MEB (2000). “İlköğretim Kurumları Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programı”. Tebliğler Dergisi, 34,(2518).
  • MEB (2005). “İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu 4 ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı”, Ankara: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Metin, M. ve Özmen, H. (2010). “Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Performans Değerlendirmeye Yönelik Hizmet İçi Eğitim (HİE) İhtiyaçlarının Belirlenmesi”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(3), 819-838.
  • Özmen, H. (2004). “Fen Öğretiminde Öğrenme
  • Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme”. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 3(1), 100-111. Saban, A. (2005). Öğrenme-Öğretme Süreci Yeni
  • Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Sağlam Arslan, A., Devecioğlu Kaymakçı, Y. ve Arslan, S. (2009). “Alternatif Ölçme
  • Değerlendirme Etkinliklerinde Karşılaşılan Problemler: Fen ve Teknoloji Öğretmenleri Örneği”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 1-12. Şaşmaz Ören, F. ve Tatar, N. (2007). “İlköğretim Sınıf
  • Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarına İlişkin Görüşleri-I”. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 15-27. Şenel Çoruhlu, T., Er Nas, S. ve Çepni, S. (2009). “Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Alternatif
  • Ölçme-Değerlendirme Tekniklerini Kullanmada Karşılaştıkları Problemler: Trabzon Örneği”. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 122-141. Tatar, N. ve Şaşmaz Ören, F. (2009). “İlköğretim Sınıf
  • Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarına İlişkin Görüşleri-I”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(3), 781-798. Yapıcı, M. ve Demirdelen, C. (2005). “İlköğretim
  • Sınıf Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri”. İlköğretim Online, 6(2), 2042
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde
  • Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. Yılmaz, T. (2006). Yenilenen 5. Sınıf Matematik
  • Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri (Sakarya İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi: Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sedat Karaçam This is me

Publication Date May 1, 2013
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2013

Cite

APA Karaçam, S. (2013). 4. ve 5. Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Proje ve Performans Görevlerine İlişkin Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 187-201. https://doi.org/10.9779/PUJE244