The purpose of the study was to determine preschool and kindergarten teachersâ level of classroom management skills. Also, preschool and kindergarten teachers were examined in relation to different variables. The sample of this study consisted of 93 preschool and kindergarten teachers working in Denizli. According to results of this study: Most of the preschool and kindergarten teachers had average level of classroom management skills. According to teachersâ teaching experience, number of students in classroom, socio-economic situation of school and to attend training programs about classroom management or not, there was no significant difference among all groups. However, according to teachersâ educational background and the type of schools, there were significant differences among all groups. These findings were supported by open-ended questions which were asked teachers.
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin ne düzeyde olduğu ve bunun çeşitli değişkenlerle ilişkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2004-2005 eğitim-öğretim yılında Denizli il merkezinde resmi ve özel okullarda görev yapan 93 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin yeterli düzeyde olduğu görülmüştür. Kıdem yılı, sınıf mevcudu, okulun bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik düzeyi ve sınıf yönetimine ilişkin hizmet içi eğitim alma durumu açısından öğretmenlerin sınıf yönetimi becerisine ilişkin anlamlı bir fark bulunamazken; eğitim durumu ve çalışılan okul türü açısından öğretmenlerin sınıf yönetimi becerisine ilişkin anlamlı fark bulunmuştur. Elde edilen nitel araştırma bulgularına göre öğretmenlerin çoğunun öğrenci merkezli yönetim anlayışını benimsediği, uygunsuz davranışlarla başa çıkmada sözel iletişime odaklandığı saptanmıştır. Araştırma bulguları literatür ışığında tartışılmış ve ilgililere önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2005 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 18 Issue: 18 |