BibTex RIS Cite

-

Year 2001, Volume: 10 Issue: 10, 53 - 65, 01.02.2001

Abstract

In recent years, increasing the complaints of parents and teachers about Turkish teaching have proven that there is a great inadequacy and weakness in this context. The reason of this inadequacy beginning from primary school to university should be sought in teaching and learning process and the factors that affect this process. Teachers may be the most important among the factors. They have a great responsibilities in Turkish teaching. In this research, the problems related to teachers in Turkish teaching were investigated.

TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMEN BOYUTUNDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE BUNUN ÖĞRETMEN PERFORMANSINA ETKİLERİ

Year 2001, Volume: 10 Issue: 10, 53 - 65, 01.02.2001

Abstract

Ana-baba ve öğretmen yakınmaları son yıllarda Türkçe öğretiminde büyük bir verimsizlik olduğunu ortaya koymaktadır. İlköğretimden üniversite sıralarına kadar taşınan bu verimsizliğin sebebi öğrenme-öğretme süreci ve bu süreci etkileyen unsurlarda aranmalıdır. Bu unsurların en önemlisi belki de öğretmenlerdir. Türkçe öğretiminde öğretmenlere çok önemli görevler düşmektedir. Bu çalışmada Türkçe öğretiminde öğretmen boyutunda karşılaşılan sorunlar irdelenmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fatma Susar This is me

Publication Date February 1, 2001
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2001 Volume: 10 Issue: 10

Cite

APA Susar, F. (2001). TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMEN BOYUTUNDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE BUNUN ÖĞRETMEN PERFORMANSINA ETKİLERİ. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(10), 53-65.