This paper mentions about the influence of Piagetian and Brunerian approaches to history teaching in England. It tries to show the effects of the researches about the childrenâs thinking and learning in history and the âNew Historyâ on the rebuilding of the National History Curriculum in England, comparing to the researches on history teaching at the Elementary Education in Turkey in the historical perspective.
Bu çalışma, İngiltereâde tarih öğretimine Piaget ve Bruner yaklaşımlarının etkisinden söz etmektedir. Tarihsel perspektif içerisinde, İngiltereâde çocuğun tarihte düşünmesi ve öğrenmesine ilişkin araştırmaların ve âYeni Tarihâ yaklaşımının tarih programının inşasına etkilerini göstermeye ve bu araştırmaları, Türkiyeâde ilköğretim düzeyinde tarih öğretimine ilişkin yapılan araştırmalar ile karşılaştırmaya çalışmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 1999 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 6 Issue: 6 |