BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 1999, Cilt: 6 Sayı: 6, 47 - 55, 01.02.1999

Öz

This paper mentions about the influence of Piagetian and Brunerian approaches to history teaching in England. It tries to show the effects of the researches about the children’s thinking and learning in history and the “New History” on the rebuilding of the National History Curriculum in England, comparing to the researches on history teaching at the Elementary Education in Turkey in the historical perspective.

İNGİLTERE’DE PİAGET VE BRUNER’İN GÖRÜŞLERİNİN İLKÖĞRETİMDE TARİH ÖĞRETİMİNE YANSIMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 1999, Cilt: 6 Sayı: 6, 47 - 55, 01.02.1999

Öz

Bu çalışma, İngiltere’de tarih öğretimine Piaget ve Bruner yaklaşımlarının etkisinden söz etmektedir. Tarihsel perspektif içerisinde, İngiltere’de çocuğun tarihte düşünmesi ve öğrenmesine ilişkin araştırmaların ve “Yeni Tarih” yaklaşımının tarih programının inşasına etkilerini göstermeye ve bu araştırmaları, Türkiye’de ilköğretim düzeyinde tarih öğretimine ilişkin yapılan araştırmalar ile karşılaştırmaya çalışmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bahri Ata

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 1999
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 6 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Ata, B. (1999). İNGİLTERE’DE PİAGET VE BRUNER’İN GÖRÜŞLERİNİN İLKÖĞRETİMDE TARİH ÖĞRETİMİNE YANSIMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(6), 47-55.