avatar
Bahri Ata Prof. Dr. Gazi Üniversitesi
Yayın 9 Hakemlik 10 CrossRef Atıf 2
9 Yayın
10 Hakemlik
2 CrossRef Atıf

Uzmanlık Alanları

Tarih Eğitimi Sosyal Bilgiler Eğitimi Tarih eğitimi, sosyal bilgiler eğitimi, müze eğitimi, eğitim tarihi

Biyografi

Bahri Ata was born in İzmit in 1969. He graduated from the Department of History, the Faculty of Arts and Sciences, METU, Ankara, Turkey. He worked as a history teacher in İmece Primary School, Kağıthane, İstanbul between 1991 and 1994. Later on He became a lecturer of History of Turkish Republic at Abant İzzet Baysal University, Bolu. In 1997, He completed his Master thesis related to the transfer of Telegraph Techology to the Ottoman Empire under the advisorship of Prof. Dr. Zafer Toprak. In 1998 he completed his second M.A. thesis concerning to History Education at Institute of Social Sciences, Gazi University under the advisorship of Prof. Dr. Mustafa Safran.
He completed his military service as history teacher at Işıklar Military School, Bursa between 2001 and 2002. He took an active role in the renewal of the curriculum of Social Studies and History courses and textbooks at the Board of Education between 2003-2006. He began to work as an assistant professor at Faculty of Education, Gazi University in 2005. He became an associate professor in 2010, Professor in 2017. He is interested in history education, social studies education, Museum education, science and technology history.
His memberships are as follows;
• Specialized Committee Member, UNESCO National Commission of Turkey (2010-2014)
• Museum Consulting Member, Atatürk Köşk Müzesi, Çankaya (2012-2014)
• TÜBİTAK Science Center Supervisory Board Member (2014-2016)
• Member of Board of Education, Ministry of Education, Turkey (2018-2021)

Kurum

Gazi Üniversitesi

Popüler Yayınları

1924’te İlkokullarda Tarih Öğretimi: D'alembert Etkisi Altında Türk Deneyimi
Yazarlar: Bahri Ata
Yayın Bilgisi: 2014 , Turkish History Education Journal
DOI: 10.17497/tuhed.185591
ATIF 0 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1448

0

1

1448

İki Ayrı Coğrafyada Tarih Eğitimcisi: Lucy Maynard Salmon ve Abdurrahman Şeref
Yayın Bilgisi: 2021 , Kastamonu Education Journal
DOI: 10.24106/kefdergi.798758
ATIF 0 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 409

0

1

409

Sanat Müzesi
Yazarlar: Çevirmenler: Bahri Ata
Yayın Bilgisi: 2023 , Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi
DOI: 10.51637/jimuseumed.1383075
ATIF 0 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 187

0

1

187

Yayınlar

Sanat Müzesi
Yazarlar: Çevirmenler: Bahri Ata
Yayın Bilgisi: 2023 , Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi
DOI: 10.51637/jimuseumed.1383075
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 187

1

187

DÜNYA TARİHİNİN ORGANİZASYONUNDA KÜRESEL BİR PERSPEKTİF
Yazarlar: Çevirmenler: Bahri Ata
DOI: 10.32953/abad.1056005
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 615

0

615

0

1501

İki Ayrı Coğrafyada Tarih Eğitimcisi: Lucy Maynard Salmon ve Abdurrahman Şeref
Yayın Bilgisi: 2021 , Kastamonu Education Journal
DOI: 10.24106/kefdergi.798758
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 409

1

409

Çeviri: Tarih öğretmeni
Yazarlar: Maurice Walter Keatınge Çevirmenler: Bahri Ata
Yayın Bilgisi: 2021 , Turkish History Education Journal
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 317

0

317

1924’te İlkokullarda Tarih Öğretimi: D'alembert Etkisi Altında Türk Deneyimi
Yazarlar: Bahri Ata
Yayın Bilgisi: 2014 , Turkish History Education Journal
DOI: 10.17497/tuhed.185591
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1448

1

1448

MÜLKİYELİ BİR EĞİTİM BİLİMCİ: İHSAN SUNGU
Yazarlar: Bahri Ata
Yayın Bilgisi: 2003 , Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2763

0

2763

The İnfluence of an American educator John Dewey on the Turkish Educational System
Yazarlar: Bahri Ata
DOI: 10.1501/Intrel_0000000032
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1521

0

1521

Yayınlar

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Vatandaşlık Tiplerinin Belirlenmesi
DOI: 10.30964/auebfd.897458
ATIF 2 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1501

2

0

1501

İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.