In this framework, survey method is used to assess
secondary school students’ level of using 21st century learning skills for
school activities. The population of study was 612 students in 6 elementary
schools in Ankara in 2012-2013 school years. To collect data is used scales
developed by researcher for the purpose of the study. The scales of the
validity and reliability were performed with opinion of experts, focus group
interview and pilot study. The results show that level of students has 21st
century learning skills as active learning, problem solving, learning to learn,
and collaboration and communication skills is so high.
21st century learning skills Active learning Problem solving Learning to learn Collaboration and communication
Bu
araştırmada ortaokul öğrencilerinin sahip olduğu öngörülen 21. yüzyıl öğrenme
becerilerini okul etkinliklerinde kullanma düzeyleri incelenmiştir.
Araştırmanın yöntemi olarak tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubu, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Ankara ilinde üç farklı ilçede yer alan
altı okulda öğrenim gören 612 ortaokul öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için
çalışmanın amacına uygun olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ölçme
araçları kullanılmıştır. Ölçeklerin geçerlik ve güvenirliliğin sağlanmasına
yönelik uzman görüşü alınmış, odak grup görüşmesi ve pilot uygulama yapılarak
analiz sonuçları değerlendirilmiştir. Öğrencilerin araştırmada 21.
yüzyıl öğrenme becerileri olarak ele alınan aktif öğrenme, problem çözme,
öğrenmeyi öğrenme, işbirliği ve iletişim becerilerine iyi derecede sahip
oldukları belirlenmiştir.
21. yüzyıl öğrenme becerileri Aktif öğrenme Problem çözme Öğrenmeyi öğrenme İşbirliği ve iletişim
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 1, 2016 |
Submission Date | February 17, 2015 |
Acceptance Date | December 30, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 39 Issue: 39 |