Çalışmada 21.yüzyıl becerileri doğrultusunda öğrencilerin çok yönlü düşünme gibi becerilerini ölçen uluslararası sınavlarda ana dili alanında başarılı ülkeler arasında yer alan Kanada (Alberta), Güney Kore ve Singapur ile Türkiye’de ortaokul düzeyindeki ana dili öğretim programlarının içerik yönünden karşılaştırılması amaçlanmıştır. Genel olarak bakıldığında programların tamamında 21. yüzyıl becerilerine yönelik kazanımların sınıf düzeyinde eşit dağılıma yakın olduğu; 21.yüzyıl becerilerinden öğrenme ve yenilenme becerilerinin Kanada (Alberta) Ortaokul Ana Dil Öğretim Programı hariç Güney Kore Ortaokul Ana Dil Öğretim Programı, Singapur Ortaokul Ana Dil Öğretim Programı ve Türkçe Dersi Öğretim Program’larının tamamı için kazanımlarla en fazla ilişkilendirilen beceri olduğu görülmüştür. Kazanımlarda öğrenmeyi öğrenme, problem çözme, edindiği bilgiyi daha önceki öğrenmeleriyle ilişkilendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme temeline dayalı becerinin ön plana çıktığı; bireylerin bu doğrultuda yetiştirilmesinin hedeflendiği anlaşılmaktadır. Yaşam ve kariyer becerileri ile ilişkili esneklik ve uyum becerisine yönelik kazanımlara araştırma kapsamında incelenen dört programda da yer verilmediği anlaşılmaktadır. Ayrıca Kanada (Alberta) Ortaokul Ana Dil Öğretim Programı ile Singapur Ortaokul Ana Dil Öğretim Programı’nda yaşam ve kariyer becerileri ile ilişkili girişimcilik ve öz-yönelim ile üretkenlik ve sorumluluk becerisine yönelik kazanıma rastlanılamaması da 21.yüzyıl becerilerinden yaşam ve kariyer becerilerinin araştırma kapsamında incelenen programlarda ihmal edilen bir beceri olduğunu göstermektedir.
It is aimed to compare the content of mother tongue curriculums at secondary school level in Alberta, Korea and Singapore. When we look at curriculum in general, it has been determined that the learning outcomes of 21st century skills in all of the programs are close to equitable distribution in grades. Among the 21st century skills, learning and innovation skills were found to be the skill most associated with learning outcomes for Korea Secondary School Mother Tongue Curriculum, Singapore Secondary School Mother Tongue Curriculum and Turkish Language Curriculum. It is understood that the skills based on learning to learn, problem solving, associating knowledge with previous learning, critical and creative thinking comes to the fore in the learning outcomes, and it is aimed to educate individuals in this direction. It is understood that the learning outcomes related to flexibility and adaptation skills under life and career skills are not included in all programs. In addition, the lack of learning outcomes in initiative and self-direction, productivity and accountability skills in Alberta Secondary School Mother Tongue Curriculum and Singapore Secondary School Mother Tongue Curriculum shows that life and career skills, which are among the 21st century skills, are neglected in these programs.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 16, 2023 |
Publication Date | September 5, 2023 |
Submission Date | September 30, 2022 |
Acceptance Date | April 13, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 59 |