Bu çalışma sosyal
bilgiler öğretmen adaylarının BİT (Bilgi ve İletişim Teknolojileri) kapsamında
bulunan web 2.0 teknolojilerini sosyal bilgiler dersine entegre edebilmesini
amaçlamaktadır. Araştırma Kilis 7 Aralık Üniversitesi Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi
Sosyal Bilgiler Öğretmenliğinde eğitim gören 31 öğretmen adayıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada eylem araştırması modeli kullanılmıştır. Veri
analizinde ise betimsel analiz yöntemine yer verilmiştir. Araştırmanın veri
toplama araçları yarı yapılandırılmış formlar ve öğretmen adaylarının
ürünlerine yönelik olan sosyal medya kayıtlarındaki videolardan oluşmaktadır.
Dönemin başında birinci uygulamada öğretmen adaylarının programlar hakkında, sadece
% 6’sının bilgi sahibi olduğu tespit edilmiştir. İkinci uygulamada öğretmen adaylarının % 39’unun üçüncü uygulamada ise artık
% 79’unun tüm programlar hakkında bilgi ve beceri sahibi oldukları tespit
edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının bu konudaki bilgi ve becerileri süreçte
ürettikleri dijital ürünlere de yansımıştır. Sonuç olarak eylem araştırmasının
amacına başarı ile ulaştığı söylenebilir. Bu sonuçtan hareketle öğretmen
yetiştirme sürecinde öğretmen adaylarına dijital yetkinliklerin uygulamalı bir
şekilde kazandırılması önerilebilir.
Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmen yetiştirme BİT kullanımı Web 2.0. Araçları Dijital Yetkinlik
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 29, 2020 |
Acceptance Date | November 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 38 |