Bireysel krediler, hane halkının ihtiyaç, konut ve taşıt kredisi olarak kullandıkları ticari bankalar tarafından verilen kredilerdir. E-ticaret ise piyasa mekanizmasının internet ortamına taşınması sürecidir. E-ticaret ortamında işletmeler daha çok müşteriye ulaşabilmekte, müşteriler ise hem daha çeşitli ürünlere ulaşabilmekte hem de ürünler hakkında daha çok bilgi edinebilmektedirler. Bu çalışmada, Türkiye özelinde, E-ticaret kullanımının hane halkı harcamaları üzerindeki etkisi bireysel krediler özelinde araştırılmıştır. Yapılan nedensellik ilişkisi analizleri sonucunda, ihtiyaç kredisi ve E-ticaret arasında güçlü nedensellikler, konut kredisi ve E-ticaret arasında nedensellikler tespit edilirken, taşıt kredisi ve E-ticaret arasında güçlü ilişkiler tespit edilmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2021 |
Acceptance Date | July 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 43 |