Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 3, 164 - 171, 01.10.2017

Öz

Kaynakça

  • Akın, Ü. ve Divanoğlu U. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanımına Karşı Genel Tutumları ve Bu Tutumların, Kullanımına Yansımalarına Yönelik Aksaray Üniversitesi’ nde Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı 17, 69-93. Arslan, A. ve Ünal, A. T. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanım Alışkanlıkları ve Amaçlarının İncelenmesi. International Journal of Human Sciences [Online]. 10 (1), 182-201. Bianchi, A. & Phillips, J. G. (2005). Psychological predictors of problem mobile phone use. Journal of Cyberpsychology & Behavior, 8 (1), 39-51. Caplan, S.E. (2005). A Social Skill Account of Problematic Internet Use. Journal of Communication, 55(4), 721-736. Coogan, K., & Kangas, S. (2001). Nuoret ja kommunikaatioakrobatia, 16-18-vuotiaiden nuorten k. annykk . a- ja internetkulttuurit. Nuorisotutkimusverkosto ja Elisa ommunications. Elisa tutkimuskeskus. Raportti 158. Deniz, L. & Tutgun, A. (2010). The Relationship Between Problematic Internet Usage And Loneliness Level Of Prospective Teachers, International Educational Technology Conference (IETC) 2010, Volume III, Page 1563, Boğaziçi University, Istanbul. Deniz, S., Yıldırım, E. A. ve Çobanyıldız, M. (2014). Ergenlerde Problemli Mobil Telefon Kullanımı İle Utangaçlık ve Sosyal Anksiyete İlişkisi. Online Journal Of Technology Addiction Cyberbullying, 1, 1-16. Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Leena, K., Tomi, L. & Arja, R. (2005). Intensity of mobile phone use and health compromising behaviors –how is information and communication technology connected to healthrelated lifestyle in adolescence? Journal of Adolescence, 28, 35-47. Lobet-Maris C. (2003). Mobile Phone Tribes: Youth and Social Identity. In: Fortunati L., Katz J. E., Riccini R., Editors. Mediating the Human Body: Technology, Communication and Fashion. New York, NY: Lawrence Erlbaum; p. 93–102. Şar, A. H., Işıklar, A. (2012). Problemli mobil telefon kullanım ölçeğinin Türkçeye yarlaması. International Journal of Human Sciences [Online]. (9)2, 264-275. Taylor, A.S. & Harper, R. (2003). The Gift of the Gab? A design Oriented Sociology of Young People’s Use of Mobiles, J.Comput Support Coop Work, 12:267-96. Tutgun, A, Deniz, L. & Moon, Man-Ki (2011). A Comperative Study of Problematic Internet Use and Loneliness among Turkish and Korean Prospective Teachers. TOJET (The Turkish Online Journal of Educational Technology), Vol: 10, issue:4.

Bilgisayar Odaklı Yüksekokul ve Fakülte Öğrencilerinin Problemli Cep Telefonu Kullanım Durumları

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 3, 164 - 171, 01.10.2017

Öz

Mobile phones with multiple functions such as listening to music, social
networking, watching movies at home, in the classroom, walking or on the bus
can be regarded as an important tool on today. But so is the accuracy of the
intensive use of this technology is questionable and called the problematic use
of mobile phones in the literature. In this research has been applied
“problematic mobile phone usage scale” university students who believed that
relatively more intense and education to subject of computer. Data were
collected from total of 203 university students of CEIT (educational faculty) and
Computer Programming (vocational school) level in the academic year of
2015-2016. As a result, the students have low levels of problematic phone use,
the terms of problematic phone use computer programming to students that the
lower level of the students BÖTE but has been found there is no difference in
terms of gender and use of mobile phone years. 

Kaynakça

  • Akın, Ü. ve Divanoğlu U. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanımına Karşı Genel Tutumları ve Bu Tutumların, Kullanımına Yansımalarına Yönelik Aksaray Üniversitesi’ nde Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı 17, 69-93. Arslan, A. ve Ünal, A. T. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanım Alışkanlıkları ve Amaçlarının İncelenmesi. International Journal of Human Sciences [Online]. 10 (1), 182-201. Bianchi, A. & Phillips, J. G. (2005). Psychological predictors of problem mobile phone use. Journal of Cyberpsychology & Behavior, 8 (1), 39-51. Caplan, S.E. (2005). A Social Skill Account of Problematic Internet Use. Journal of Communication, 55(4), 721-736. Coogan, K., & Kangas, S. (2001). Nuoret ja kommunikaatioakrobatia, 16-18-vuotiaiden nuorten k. annykk . a- ja internetkulttuurit. Nuorisotutkimusverkosto ja Elisa ommunications. Elisa tutkimuskeskus. Raportti 158. Deniz, L. & Tutgun, A. (2010). The Relationship Between Problematic Internet Usage And Loneliness Level Of Prospective Teachers, International Educational Technology Conference (IETC) 2010, Volume III, Page 1563, Boğaziçi University, Istanbul. Deniz, S., Yıldırım, E. A. ve Çobanyıldız, M. (2014). Ergenlerde Problemli Mobil Telefon Kullanımı İle Utangaçlık ve Sosyal Anksiyete İlişkisi. Online Journal Of Technology Addiction Cyberbullying, 1, 1-16. Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Leena, K., Tomi, L. & Arja, R. (2005). Intensity of mobile phone use and health compromising behaviors –how is information and communication technology connected to healthrelated lifestyle in adolescence? Journal of Adolescence, 28, 35-47. Lobet-Maris C. (2003). Mobile Phone Tribes: Youth and Social Identity. In: Fortunati L., Katz J. E., Riccini R., Editors. Mediating the Human Body: Technology, Communication and Fashion. New York, NY: Lawrence Erlbaum; p. 93–102. Şar, A. H., Işıklar, A. (2012). Problemli mobil telefon kullanım ölçeğinin Türkçeye yarlaması. International Journal of Human Sciences [Online]. (9)2, 264-275. Taylor, A.S. & Harper, R. (2003). The Gift of the Gab? A design Oriented Sociology of Young People’s Use of Mobiles, J.Comput Support Coop Work, 12:267-96. Tutgun, A, Deniz, L. & Moon, Man-Ki (2011). A Comperative Study of Problematic Internet Use and Loneliness among Turkish and Korean Prospective Teachers. TOJET (The Turkish Online Journal of Educational Technology), Vol: 10, issue:4.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakkı Bağcı

Ahmet Naci Çoklar

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2017
Kabul Tarihi 5 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bağcı, H., & Çoklar, A. N. (2017). Bilgisayar Odaklı Yüksekokul ve Fakülte Öğrencilerinin Problemli Cep Telefonu Kullanım Durumları. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(3), 164-171.

                                     DRJI_Logo.jpg         

Akademia_sosyal_bilimler_indeksi_logosu.gif                     imageedit_26_6265761829.png               ESJIndex_logo.png

 

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.