Bu
çalışmada öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin algılarına göre okullarda
uygulanan stratejik planların okul etkililiği üzerindeki etkisi
araştırılmıştır. Öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin stratejik planlama ve
okul etkililiğine ilişkin görüşleri incelenmiştir.
Bu
amaçla 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Konya ili Altınekin, Selçuklu, Karatay
ve Meram ilçelerine bağlı resmi ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev
yapan 585 öğretmen ve yöneticiye “Okul etkililiği ölçeği” ve “Okullarda
stratejik planlama algı ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmada nicel araştırma
yöntemi ve betimsel-ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 23.0
programı ile analiz edilmiştir.
Araştırmadan
elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin ve yöneticilerin okulların stratejik
planlama algısının yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan öğretmenlerin
etkili okullarda görev yaptıkları görülmektedir. Okulun stratejik planlama
uygulamaları ile okulun etkililiği arasında pozitif yönlü, orta düzeyde ve
anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Okulun stratejik planlama
uygulamalarının okul etkililiğinin sağlanmasında pozitif yönde orta düzeyde
etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmaktadır.
In this study, the effect of
strategic plans on school effectiveness was investigated according to the
perceptions of teachers and school principals. Teachers' and school principals'
views on strategic planning and
school effectiveness were examined.
For this purpose, “School effectiveness scale” and “Strategic
planning perception scale” were applied to 585 teachers, principals and
assistant principals working in primary and secondary schools of Altınekin,
Selçuklu, Karatay and Meram districts of Konya in 2017-2018 academic year.
Quantitative research method and relational survey model were used in the
research. The data obtained from the study were analyzed with SPSS 23.0
program.
According to the results of the research, it was found
that teachers and principals had high perception of strategic planning of
schools. It is concluded that the teachers who participated in the study found
their school effective. It is seen that there is a positive, moderate and
meaningful relationship between the strategic planning practices of the school
and the effectiveness of the school. It is concluded that the strategic
planning practices of the school have a positive effect on the school
effectiveness.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 20 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |