Language classrooms provide the most suitable environment for testing speaking abilities in EFL contexts. In spite of this fact, very few studies have investigated the effect of the language classroom context on L2WTC. Thus, this study investigated the relationship between classroom environment and willingness to communicate in the Turkish EFL context. Classroom environment was dealt with in three parts which were teacher support, student cohesiveness, and task orientation. Quantitative data of the study were collected from 711 preparatory school students at Hacettepe University. The results indicated that the students highly appreciated their language classrooms and classroom environment had a strong impact on EFL learners' WTC. Pedagogical implications of the study were discussed based on the findings of the study.
Dil sınıfları, EFL bağlamlarında konuşma becerilerini test etmek için en uygun ortamı sağlar. Bu gerçeğe rağmen, dil sınıfı bağlamının yabancı dil konuşma istekliliği üzerindeki etkisini araştıran çok az çalışma vardır. Bu nedenle, bu çalışma, sınıf ortamı ile iletişim kurma isteği arasındaki ilişkiyi Türkçe EFL bağlamında araştırmıştır. Sınıf ortamı, öğretmen desteği, öğrenciler arası uyum ve ders materyalleri üzere üç bölümde ele alınmıştır. Araştırmanın nicel verileri Hacettepe Üniversitesi'ndeki 711 hazırlık sınıfı öğrencisinden toplanmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin dil sınıf ortamlarına karşı pozitif tutum sergilediklerini ve sınıf ortamının İngilizce öğrenenlerin konuşma istekliliği üzerinde güçlü bir etkisi olduğunu gösterdi. Araştırmanın pedagojik sonuçları, araştırmanın bulgularına dayalı olarak tartışılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2022 |
Submission Date | September 11, 2022 |
Acceptance Date | November 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022, Volume 8, Issue 3 |
Bibtex | @research article { pesausad1173685, journal = {PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi}, issn = {2528-9950}, eissn = {2149-8385}, address = {Sakarya Üniversitesi Esentepe Kampüsü Siyasal Bilgiler Fakültesi A Blok 420, Serdivan/SAKARYA}, publisher = {Politik Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi}, year = {2022}, volume = {8}, number = {3}, pages = {130 - 140}, title = {EFFECT OF CLASSROOM ENVIRONMENT ON TURKISH EFL LEARNERS' WILLINGNESS TO COMMUNICATE}, key = {cite}, author = {Altiner, Cennet} } |
APA | Altiner, C. (2022). EFFECT OF CLASSROOM ENVIRONMENT ON TURKISH EFL LEARNERS' WILLINGNESS TO COMMUNICATE . PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , 8 (3) , 130-140 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/pesausad/issue/73629/1173685 |
MLA | Altiner, C. "EFFECT OF CLASSROOM ENVIRONMENT ON TURKISH EFL LEARNERS' WILLINGNESS TO COMMUNICATE" . PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 (2022 ): 130-140 <https://dergipark.org.tr/en/pub/pesausad/issue/73629/1173685> |
Chicago | Altiner, C. "EFFECT OF CLASSROOM ENVIRONMENT ON TURKISH EFL LEARNERS' WILLINGNESS TO COMMUNICATE". PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 (2022 ): 130-140 |
RIS | TY - JOUR T1 - EFFECT OF CLASSROOM ENVIRONMENT ON TURKISH EFL LEARNERS' WILLINGNESS TO COMMUNICATE AU - CennetAltiner Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 130 EP - 140 VL - 8 IS - 3 SN - 2528-9950-2149-8385 M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 PESA International Journal of Social Studies EFFECT OF CLASSROOM ENVIRONMENT ON TURKISH EFL LEARNERS' WILLINGNESS TO COMMUNICATE %A Cennet Altiner %T EFFECT OF CLASSROOM ENVIRONMENT ON TURKISH EFL LEARNERS' WILLINGNESS TO COMMUNICATE %D 2022 %J PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi %P 2528-9950-2149-8385 %V 8 %N 3 %R %U |
ISNAD | Altiner, Cennet . "EFFECT OF CLASSROOM ENVIRONMENT ON TURKISH EFL LEARNERS' WILLINGNESS TO COMMUNICATE". PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 / 3 (November 2022): 130-140 . |
AMA | Altiner C. EFFECT OF CLASSROOM ENVIRONMENT ON TURKISH EFL LEARNERS' WILLINGNESS TO COMMUNICATE. CC Licence. 2022; 8(3): 130-140. |
Vancouver | Altiner C. EFFECT OF CLASSROOM ENVIRONMENT ON TURKISH EFL LEARNERS' WILLINGNESS TO COMMUNICATE. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2022; 8(3): 130-140. |
IEEE | C. Altiner , "EFFECT OF CLASSROOM ENVIRONMENT ON TURKISH EFL LEARNERS' WILLINGNESS TO COMMUNICATE", PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 8, no. 3, pp. 130-140, Nov. 2022 |
This website was licenced under Creative Commons 4.0 International Licence.