Dil sınıfları, EFL bağlamlarında konuşma becerilerini test etmek için en uygun ortamı sağlar. Bu gerçeğe rağmen, dil sınıfı bağlamının yabancı dil konuşma istekliliği üzerindeki etkisini araştıran çok az çalışma vardır. Bu nedenle, bu çalışma, sınıf ortamı ile iletişim kurma isteği arasındaki ilişkiyi Türkçe EFL bağlamında araştırmıştır. Sınıf ortamı, öğretmen desteği, öğrenciler arası uyum ve ders materyalleri üzere üç bölümde ele alınmıştır. Araştırmanın nicel verileri Hacettepe Üniversitesi'ndeki 711 hazırlık sınıfı öğrencisinden toplanmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin dil sınıf ortamlarına karşı pozitif tutum sergilediklerini ve sınıf ortamının İngilizce öğrenenlerin konuşma istekliliği üzerinde güçlü bir etkisi olduğunu gösterdi. Araştırmanın pedagojik sonuçları, araştırmanın bulgularına dayalı olarak tartışılmıştır.
Language classrooms provide the most suitable environment for testing speaking abilities in EFL contexts. In spite of this fact, very few studies have investigated the effect of the language classroom context on L2WTC. Thus, this study investigated the relationship between classroom environment and willingness to communicate in the Turkish EFL context. Classroom environment was dealt with in three parts which were teacher support, student cohesiveness, and task orientation. Quantitative data of the study were collected from 711 preparatory school students at Hacettepe University. The results indicated that the students highly appreciated their language classrooms and classroom environment had a strong impact on EFL learners' WTC. Pedagogical implications of the study were discussed based on the findings of the study.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2022 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 3 |