Research Article
BibTex RIS Cite

Covid-19 Pandemisi Döneminde Türkiye’deki Aşk Markalarının Twitter Kapsamında Kelime İlişkilendirme Testi ile Değerlendirilmesi

Year 2021, Volume: 8 Issue: 2, 326 - 345, 29.12.2021
https://doi.org/10.47097/piar.984316

Abstract

21. yüzyılın ilk çeyreğinde ortaya çıkan Covid-19 virüsü, küresel ölçekte yarattığı etkilerle yeni bir yaşam şekli oluşmasına neden olmuştur. Tüketicilerin istek ve ihtiyaçları bu değişimden önemli oranda etkilenmiştir. Bu bağlamda araştırmada tüketicilerin aşk markalarına olan tutumları incelenmiştir. Çalışmanın amacı, Covid-19 pandemisi öncesi ve pandemi sürecinde oluşan aşk markaları listesini değerlendirmek, meydana gelen değişimlerin nedenlerini araştırmak amacıyla analizler yapmaktır. Araştırma sorularından bazıları; “Pandemiyle değişen yaşam koşullarında tüketicilerin aşk markaları değişmiş midir?”, “Tüketiciler aşk markalarını Twitter’da konuşurken sıklıkla kullandıkları kelimeler nelerdir?” şeklindedir. Araştırma soruları MAXQDA 2020 analiz programı ile değerlendirilmiş, Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) Nitel Araştırma Yöntemiyle kelime bulutu, kod bulutu ve kod dağıtım modeli analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda, Covid-19 pandemisine rağmen değişmeyen aşk markalarının yanında bu süreçte değişen ve yeni döneme uyum sağlayan aşk markalarının da olduğu tespit edilmiştir. İçerik analiziyle elde edilen araştırma bulgularının ayrıntılı açıklaması yapılmıştır.

References

  • Aktuğlu, I.K. (2016). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Albert, N., Merunka, D. ve Valette-Florence, P. (2008). When Consumers Love Their Brands: Exploring the Concept and its Dimensions. Journal of Business Research, 61, 1062-1075.
  • AMA (American Marketing Association). (2017). What is Marketing? — The Definition of Marketing — AMA. (Erişim: 10.03.2021).
  • Arslan, İ. ve Karagül, S. (2020). Küresel Bir Tehdit (COVID-19 Salgını) ve Değişime Yolculuk. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 1-36.
  • Aşkın, N.ve İpek, İ. (2016). Marka Aşkının Marka Deneyimi ile Marka Sadakati Arasındaki İlişkiye Aracılık Etkisi. Ege Akademik Bakış, 16(1), 79-94.
  • Aydın, H. (2017). Marka Güveni, Farkındalığı ve Benlik İmaj Uyumunun Marka Bağlılığına Etkisinde Marka Aşkının Aracılık Rolü. Ege Akademik Bakış, 17(2), 281-294.
  • Aytekin, P. ve Taştepe, Ö. (2020). Samsung Markası Üzerinde Marka Aşkının, Marka Özgünlüğü ve Marka Tercihi Arasındaki Aracılık Etkisinin İncelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3), 2846-2863.
  • Ayvaz, S. (2017). Aşkın Tüketim Kültürü Üzerinden Yeniden Anlamlandırılması: Markafoni Örneği. Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi, 4(1): 149-170.
  • Bairrada, C.M., Coelho, A. ve Lizantes, V. (2019). The impact of brand personality on consumer behavior: the role of brand love. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 23(1), 30-47.
  • Budak, F. ve Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi Sürecine Yönelik Genel Bir Değerlendirme: Türkiye Örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, 1, 62-79.

Evaluation of Love Brands in Turkey With Word Association Test in The Scope of Twitter During The Coronavirus Period

Year 2021, Volume: 8 Issue: 2, 326 - 345, 29.12.2021
https://doi.org/10.47097/piar.984316

Abstract

Corona virüs, which emerged in the first quarter of the 21st century caused a new lifestyle to emerge with its global effects. Consumers desires and needs have been signifıcantly affected by this change. In this context, the attitudes of consumers towards love brands were examined in the study. The aim of the study is to evaluate the list of love brands that occurred before the Covid-19 pandemic and during the pandemic period and to conduct analyzes to investigate the reasons for the changes that occurned. Some of the research questions are; “Have the brands of love of consumers changed under the changing life conditions with the pandemic?”, “What are the words that consumers frequently use when talking about love brands on Twitter?” in the form. The research questions were evaluated with the MAXQDA 2020 analysis program and the word cloud, code cloud and code distribution model analyzes were performed within the scope of the Word Association Test (WAT) Qualitative Research Method. As a result of the analysis, it was determined that there are love brands that have changed and adapted to the new era in addition to the love brands that have not changed despite the Covid-19 pandemic. Detailed explanation of the research findings obtained through content analysis was made.

References

  • Aktuğlu, I.K. (2016). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Albert, N., Merunka, D. ve Valette-Florence, P. (2008). When Consumers Love Their Brands: Exploring the Concept and its Dimensions. Journal of Business Research, 61, 1062-1075.
  • AMA (American Marketing Association). (2017). What is Marketing? — The Definition of Marketing — AMA. (Erişim: 10.03.2021).
  • Arslan, İ. ve Karagül, S. (2020). Küresel Bir Tehdit (COVID-19 Salgını) ve Değişime Yolculuk. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 1-36.
  • Aşkın, N.ve İpek, İ. (2016). Marka Aşkının Marka Deneyimi ile Marka Sadakati Arasındaki İlişkiye Aracılık Etkisi. Ege Akademik Bakış, 16(1), 79-94.
  • Aydın, H. (2017). Marka Güveni, Farkındalığı ve Benlik İmaj Uyumunun Marka Bağlılığına Etkisinde Marka Aşkının Aracılık Rolü. Ege Akademik Bakış, 17(2), 281-294.
  • Aytekin, P. ve Taştepe, Ö. (2020). Samsung Markası Üzerinde Marka Aşkının, Marka Özgünlüğü ve Marka Tercihi Arasındaki Aracılık Etkisinin İncelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3), 2846-2863.
  • Ayvaz, S. (2017). Aşkın Tüketim Kültürü Üzerinden Yeniden Anlamlandırılması: Markafoni Örneği. Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi, 4(1): 149-170.
  • Bairrada, C.M., Coelho, A. ve Lizantes, V. (2019). The impact of brand personality on consumer behavior: the role of brand love. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 23(1), 30-47.
  • Budak, F. ve Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi Sürecine Yönelik Genel Bir Değerlendirme: Türkiye Örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, 1, 62-79.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Esen Şahin 0000-0001-7215-5018

Mehnur Baştopuz 0000-0001-8498-1181

Publication Date December 29, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Şahin, E., & Baştopuz, M. (2021). Covid-19 Pandemisi Döneminde Türkiye’deki Aşk Markalarının Twitter Kapsamında Kelime İlişkilendirme Testi ile Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(2), 326-345. https://doi.org/10.47097/piar.984316

PIAR is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

by-nc-nd.png