The technological advancements and widespread use of the internet brought about a new paradigm in marketing. In addition to traditional and modern marketing concepts, the concept of "figitalization" emerged from the combination of physical and digital concepts. In this study, the concepts of paradigm and paradigm shift are first explained, and then the concept of figitalization is discussed as a paradigm shift, by bringing together past literature in a comprehensive manner. After a thorough examination of the concept of figitalization, local and global examples are presented in relation to this concept. Within this scope, the importance of the figitalization concept for companies is discussed.
İçinde bulunduğumuz çağın beraberinde getirdiği teknolojik gelişmeler ve yaygınlaşan internet kullanımı yepyeni bir pazarlama paradigmasının oluşumuna sebep olmuştur. Geleneksel ve modern pazarlama kavramlarının yanına, fiziksel ve dijital konseptlerin birlikteliğinden meydana gelen fijitalleşme kavramı da eklenmektedir. Bu çalışmada, ilk olarak paradigma ve paradigmanın değişimi kavramları açıklanmış ve daha sonrasında bir paradigma değişimi olarak fjitalleşme kavramına, geçmiş literatür incelenip bir araya getirilerek bütüncül bir biçimde yer verilmiştir. Fijitalleşme kavramı kapsamlı bir biçimde mercek altına alındıktan sonra elde edilen bulgularla bu kavrama ilişkin lokal ve global örneklere yer verilmiştir. Bu kapsamda fijitalleşme kavramının firmalar açısından önemine değinilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Review Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 2 |
PIAR is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.