Over the last decade, globalisation has invaded
our world and reformed education. This has deeply affected the learners’ level
and interests. As far as the writing skill is concerned, EFL learners tend to
use a more informal English rather than academic with many other problems. For
instance, academic writing is a highly problematic task to the students. They
face many challenges that negatively affect their productions such as cohesion
and coherence problems, in addition to vocabulary and grammatical issues. This
makes the central aim of the teachers nowadays is to enhance their students’
performance towards better academic writing. Accordingly, the present research
paper tries to spot light on the obstacles that most EFL learners encounter. It
also attempts to help the learners overcome these challenges through
collaborative writing projects. To reach this end, many cooperative activities
are implemented in the writing classes, and a collaborative writing project is
assigned in order to evaluate the students’ outputs and examine to what extent
they can improve their writing. The major findings show a significance
improvement in the students writing productions through collaboration.
Son on yılda, küreselleşme dünyamızı etkisi altına
aldı ve eğitimimizi yeniden şekillendirdi. Bu durum, öğrencilerin seviye ve
ilgilerini derinden etkiledi. Yazma becerisi düşünüldüğünde, İngilizceyi
yabancı dil olarak ögrenenler, başka birçok sorunla birlikte akademik İngilizce
yerine daha informal bir İngilizce kullanmaya eğilimlidirler. Örneğin, akademik
yazma öğrenciler için daha sorunlu bir iştir. Kelime bilgisi ve dilbilgisi
konularının yanısıra, bağlaşıklık ve bağdaşıklık problemleri gibi üretimlerini
olumsuz etkileyen birçok güçlükle karşılaşmaktalar. Bu durum, öğrencilerin
performanslarını daha akademik bir yazı yönünde geliştirmeyi öğretmenlerin
bugünkü temel hedefi yapıyor. Dolayısıyla, bugünkü araştırmalar İngilizceyi
yabancı dil olarak öğrenenlerin en çok karşılaştığı engellere ışık tutmaya
çalışmaktadır. Ayrıca, işbirlikli yazma projelerinde ögrencilere bu zorlukları
yenmesi için yardım etmeye çalışmaktadır. Hedefe ulaşmak için yazma
sınıflarında ögrencilerin kazanımlarını değerlendirmek ve yazılarını ne ölçüde
geliştirdiklerini incelemek için işbirligine dayalı birçok etkinlik uygulanır
ve işbirlikli bir yazma projesi ödev verilir. Ana bulgular işbirliğine dayalı
yazı üretiminde anlamlı bir gelişme bulunduğunu göstermektedir.
Akademik yazı işbirlikli yazma projeleri işbirliğine dayalı ögrenme İngilizceyi yabancı dil olarak sınıflar
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 13 |