Araştırmacılar, yabancı dil öğretim ortamındaki hızlı ve sürekli değişikliklerin dil öğretmeni eğitimi programına yeni talepler getirdiği fikrini ortaya koymaktadırlar. Bu nedenle, son tartışmalar ölçme ve değerlendirme gibi temel konulara odaklanmış ve yükseköğretim düzeyindeki çok sayıda çalışma ile araştırılmıştır. Nitekim bu çalışma İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce ölçme ve değerlendirme algılarını ortaya koymayı, daha iyi değerlendirme için beklentilerine değinmeyi, onların ihtiyaçlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmaya Ondokuz Mayıs Üniversitesi, İngilizce öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 39 son sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırma, nitel bir araştırma tasarımı benimsemiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış ve seçici kodlama kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının İngilizce öğretiminde ölçme konusunda büyük bir eğitim gereksinimi algıladıklarını ve İngilizce ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin derin içgörülerinin olmadığını göstermiştir. Dikkat çeken bir diğer bulgu, katılımcıların çoğunluğu İngilizce ölçme ve değerlendirme dersinin mezun olmadan hemen önce verilmesi gerektiği konusunda hemfikirdir. Ayrıca, hemen hemen tüm öğretmen adayları bu dersin gelecekteki kariyerleri açısından katkısına dikkat çekmişler ve derste öğretilmesini istedikleri üç konuyu listeleyerek ders içeriği hakkında önerilerde bulunmuşlardır. Son olarak, Türkiye'deki yükseköğretim ortamında hizmet öncesi öğretmen eğitimi programları için İngilizce ölçme ve değerlendirme dersine yönelik öneriler sunulmuştur.
Researchers have promulgated the idea that the rapid and continuous changes in foreign language teaching environment put new demands on language teacher education programs. Accordingly, recent debates have centered on fundamental issues: testing, evaluation and assessment and have been investigated by a burgeoning number of studies at tertiary level. Thus, the current study aimed at revealing EFL student teachers’ perceptions of assessment and evaluation, touching upon their expectations for better assessment, and scrutinizing their needs of assessment. A total of 39 senior students in Ondokuz Mayıs University at the English Language Teaching (ELT) program participated in the study. The research adopted a qualitative research design. Data were gathered through semi-structured interviews, and analyzed using selective coding. The findings indicated that student teachers perceived a great need of training in English language assessment, and lack of deep insights into testing and evaluation process. Another noteworthy finding was the majority of the participants agree that “English Language Testing and Evaluation” (henceforth ELTE) course should be offered just before graduation in language education program. Further, it was ascertained that almost all student teachers remarked the contribution of ELTE course for their own future careers and they put suggestions about the content of the course by listing three topics to be taught in the ELTE course. Lastly, the study offered suggestions for pre-service language teacher education programs on English language assessment and evaluation in Turkish higher education setting.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics, Studies on Education |
Journal Section | World languages, cultures and litertures |
Authors | |
Publication Date | June 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 19 |