Son aylarda, COVID-19 (Corona Virüs) sebebiyle UNESCO(2020)’nun belirtiğine göre 850 milyondan fazla örgün eğitimde öğrenciyi etkilemiştir. Bu salgın sadece şu anki eğitimi değil aynı zamanda toplumun pek çok kesimini de etkilemiştir. Bu durum örgün eğitim sistemini durdurmuş, uzaktan eğitim ve çevrimiçi eğitimi gündeme getirmiştir. Bu çalışmanın amacı eğitimin içinde bulunduğu durumu ele almaktır. Eğitimde ve özellikle dil eğitiminde çözüm aramak eğitim camiasına dijital dönüşümde faydalı çözümleri vurgulamak ve bu virüs (COVID-19) sebebiyle durmuş olan örgün eğitim çevrim içi eğitimle nasıl ve hangi programlar la destekleneceği ele alınacaktır. Çevrimiçi eğitim ve dijital dönüşüm örgün eğitime önemli destek sağlayacağı çalışmada belirtilmiştir. Bu bağlamda uzaktan eğitim, sanal sınıflar vb. konular ele alınmıştır. Araştırmacılar sorunu anlamaya çalıştığı ve Corona Virüs nedeniyle örgün eğitimin eksikliğini doldurmada neler yapılabileceği konusu derinlemesine ve daha fazla araştırılması için nitel ve tanımlayıcı bir çalışma yürütülmüştür. Çalışma için, çevrimiçi ortamda sistematik bilgi ve uygulamaların toplanması için gözlem süreci kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarından, ideal öğrenme hedeflerine ulaşmak için, teknik kaynakların kullanımı da dahil olmak üzere çevrimiçi öğretimin metodolojik düzleminde yeterince eğitimli bir öğretim kadrosuna sahip olmak da gereklidir. Bu süreçte, eğitimde sanal çevrimiçi sistemleri kullanmak, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin eğitimde yeni pozisyonlar almasını ve yeni roller almasını gerekli kılıyor. Çalışmada, ağırlıklı olarak teknolojiye bağlı öğretim modellerini ve sistemlerini benimseyerek dijital dönüşüm sürecini desteklemek, öğretmenlerin ve öğrencilerin entegre teknolojik kaynaklarla dersleri tamamen planlaması gerektiği işaret edilmektedir. Yeni sanal sınıflar ile öğretmenler, öğrencilerin birbirleriyle özgürce etkileşime girdiklerinde eğitimleri kesintisiz devam edecek ve yeni durumlarda eğitimin aksaması ortadan kaldırılmış olacaktır.
Recently, education has transversed the unknown terrain of a quarantine imposed by the COVID-19 (popularly known as coronavirus), which has left over 850 million students around the world studying at home according to the United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization (UNESCO, 2020. This situation has stopped the formal education system and brought distance education and online education to the agenda. The objective of this study is to address the situation the education is in. A qualitative and descriptive study was conducted for in-depth and further probing and questioning of respondents based on their responses to the versus formal education halting due to Corona Virus, where researcher also tries to understand the problem and highlighting solutions in case of stopping education. From the results of the study, to achieve the ideal learning objectives, it is also necessary to have a sufficiently trained teaching staff in the methodological plane of online teaching, including the use of technical resources. At his point, using virtual online systems in education makes it necessary for both students and teachers to take new positions and acquire new roles in education. In the study, it is pointed out that teachers and students should fully plan lessons with integrated technological resources to support the digital transformation process by adopting predominantly technology-based teaching models and systems. By the new virtual classrooms, teachers create an environment where students can freely interact with one another and their education will continue without disruption.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | November 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: Ö8 |