2020 yılının Mart ayında ortaya çıkan Covid-19 pandemisi, geleneksel yaşam biçimini büyük ölçüde değiştirmiştir. Sosyal mesafeyi korumanın yaşamsal boyutu nedeniyle eğitim-öğretim faaliyetleri eş zamanlı ya da eş zamansız uzaktan eğitim modelleriyle yürütülmeye başlanmıştır. Bu doğrultuda “Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi” faaliyetleri de yurt içinde ve yurt dışında zorunlu olarak eş zamanlı uzaktan eğitim modeliyle sürdürülmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de uzaktan eğitimin Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında uygulanması süreci üzerinde durulmuş, sürece kurumsal ve bireysel hazır oluş olgusu tartışılmıştır. Alan uygulamalarının kalitesini etkileyen sorunlar üzerinde tespitler yapılmış, sürecin sağlıklı yürütülebilmesi için öneriler sunulmuştur. Yurt içinde ve yurt dışında Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında görevlendirilmiş alan uzmanlarının görüşlerine ulaşılmış; alan uzmanı olan öğreticilerin görüşleri üzerinden “dinleme-anlama”, “okuma-anlama”, “konuşma” ve “yazma” becerilerinin gerçekleştirilebilme durumu nitel durum çalışması olarak ele alınmıştır. Alan uzmanlarının görüşleri öğreticinin “eğitimi” ve “mesleki tecrübesi” değişkenleri bakımından irdelenmiştir.
Uzaktan eğitim Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi temel beceriler eğitim seviyesi mesleki tecrübe
Covid 19 pandemic which occured on March 2020, changed the traditional lifestyle in a visible way. In order to maintain the social distance, educational activities have been executed via television or online platforms synchronous/asynchronous. In this matter, it has been focused on using distant education on foreigners' Turkish education and it has been discussed the subject of being ready as corporate and individual. Determinations have been done on the problems which effects the field applications, suggestions have been offered in order to conduct the period in a efficient way. In the study, perspectives of the trainers who are in charge of teaching Turkish as a foreign language in country and/or abroad are being evaluated. In the study, “listening- understanding”, “reading- understanding”, “speaking” and “writing” skills’ achivements are considered as qualitative research of condition through the perspective of educators who are experts of fields. Perspectives of filed’s experts are considered by taking the educator’s ‘education’ and ‘professional experience’ parameters as a base.
Online education Teacing Turkish as a foreign Language base/essential skills degree of education Professional experience
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | June 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 23 |