Dil, sosyal bir varlık olan insanın sağlıklı iletişim kurmasını sağlayarak onu aktif kılan, yaşayan, canlı bir araçtır. Dil öğretiminde her ne kadar dört farklı beceri (yazma, okuma, dinleme, konuşma) ele alınsa da bu farklı becerilerin gelişimine dengeli bir şekilde imkân sağlanmalıdır. Hem yabancı dil hem de Türkçe eğitiminde bir bütünün parçası olarak var olan bu dört beceri karşılaştırıldığında konuşma becerisinin ihmal edildiği açıkça bilinmektedir. Bu çalışma, konuşma becerisi için iletişimsel ve telaffuz gibi eğitsel oyunlar kullanılarak eğlenceli ve kalıcı bir öğrenme sağlama yönünde bir farkındalık yaratma düşüncesi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı, eğitsel oyunların yabancılara Türkçe öğretiminde konuşma becerilerine olan etkisini ortaya koymaktır. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma, Sakarya Üniversitesi TÖMER bünyesinde Türkçe öğrenmekte olan 6 kız 6 erkek toplamda 12 yabancı öğrenciyle yürütülmüştür. Nitel bir özelliğe sahip olan çalışmanın verileri, 2 uzman değerlendirmesi sonucu belirlenen araştırmacının hazırladığı görüşme formundan elde edilmiştir. Yapılan görüşmede sorulan sorular ile eğitsel oyun etkinliklerinin kullanılmasına dair düşünceler, derse ilginin arttırılmasına yönelik görüşler ve sınıf atmosferinin değişimine dair durumlara yanıt aranmıştır. Çalışma, 2019- 2020 eğitim öğretim yılı sürecinde derslerde öğretmenler tarafından kullanılan farklı eğitsel oyun etkinlikleri üzerine gruplara ayrılan öğrencilerle görüşmeler şeklinde gerçekleştirilmiştir. Görüşme, her bir grup için yaklaşık 10 dakika toplamda yaklaşık 30 dakika sürmüştür. Görüşme sonuçlarından hareketle, çalışmanın konuşma becerisinin geliştirilmesi konusunda geleneksel yöntemlerden farklı olan eğitsel oyun etkinliklerinin öğretmenler tarafından kullanımının teşvik edilmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Language is a living tool activates human by enabling them to communicate well. Although the skills (writing, reading, listening, speaking) are considered in a language teaching, a balanced opportunity should be provided for the development. When compared, it is clearly known that speaking is neglected. This study was carried out with the idea of raising awareness about providing a fun and permanent learning by using educational games such as communicative and pronunciation for speaking. The aim is to uncover the effects of educational games on speaking skills in teaching Turkish to foreigners. It was conducted using a semi-structured interview form with 12 foreign students who have been learning Turkish in Sakarya TÖMER. The data of the study, which has a qualitative characteristic, was obtained from the interview form prepared by the researcher determined by 2 expert evaluations. Interview questions are as follows: What do you think about educational games while learning Turkish? Did your interest increase ? Did the atmosphere change? What are the benefits of the educational games? Did the speech anxiety decrease? The study was conducted in the form of interviews with students divided into groups on the different games used by the teachers in the lessons of the 2019-2020 academic year. For each group, the interview lasted 10 minutes for a total of 30 minutes. As a conclusion, it is thought that it will contribute to the encouragement of teachers to use educational games, which are different from traditional methods for the development of speaking skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | October 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: Ö10 |