Bu çalışmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının görüşlerinden hareketle Covid-19 salgını sürecinde uygulanan Türkçe öğretmenliği acil uzaktan öğretim programının SWOT analizini yapmaktır. Çalışma grubunu Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Programında farklı sınıflarda öğrenim gören 118 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma yöntemi olarak olgu bilim (fenomenoloji) esas alınmıştır. Verilerin toplanmasında SWOT analizi yöntemine uygun olarak hazırlanan ve uzman görüşü alınan 4 açık uçlu sorunun yer aldığı yarı yapılandırılmış form kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Türkçe öğretmeni adaylarının görüşlerinden hareketle Türkçe öğretmenliği acil uzaktan öğretim programının güçlü yönleri, zayıf yönleri, sunduğu fırsatlar ve neden olabileceği tehlikelere ilişkin bulgular elde edilmiştir. Türkçe öğretmeni adaylarının görüşlerinden hareketle acil uzaktan Türkçe öğretim programının ders dokümanlarına sınırsız erişim sağlama, zaman ve öğrenme ortamı bakımından esneklik ve dijital yetkinlik kazandırma gibi güçlü yönlerinin olduğu ulaşılan sonuçlar arasındadır. Ayrıca acil uzaktan öğretim programının iletişim ve etkileşim yetersizliği, teknolojik donanım eksikliği nedeniyle derslerin takip edilememesi ve uygulamalı derslerin yapılamaması gibi zayıf yönlerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Programın bilgiye hızlı ve kolay erişim sağlama, araştırma merakını ve teknoloji kullanım yetkinliğini arttırma gibi fırsatlar sunduğu tespit edilmiştir. Teknoloji bağımlılığına neden olma, bireysel yalnızlık ve yaşanabilecek sağlık sorunları ise acil uzaktan Türkçe öğretim programının tehlikeleri arasındadır.
Acil uzaktan öğretim Koronavirüs Türkçe öğretimi Türkçe öğretmeni adayı uzaktan eğitim uzaktan öğretim
The aim of this study is to make a SWOT analysis of the Turkish teaching emergency remote teaching program applied during the Covid-19 epidemic, based on the opinions of Turkish preservice teacher. The study group consists of 118 Turkish preservice teacher studying in different classes in Kahramanmaraş Sütçü İmam University Faculty of Education Turkish Teaching Program. Qualitative research approach was used in the study. The research method was based on phenomenology. A semi-structured form including 4 open-ended questions prepared in accordance with the SWOT analysis method and expert opinion was used to collect the data. Content analysis was used in the analysis of the data. Based on the opinions of the Turkish preservice teacher, the findings regarding the strengths, weaknesses, opportunities and threats of the Turkish teaching emergency remote teaching program were obtained. Based on the opinions of Turkish preservice teacher, it is among the results that the emergency remote Turkish teaching program has strengths such as providing unlimited access to course documents, flexibility in terms of time and learning environment, and digital competence. In addition, it has been concluded that the emergency remote teaching program has weaknesses such as lack of communication and interaction, lack of technological equipment, not being able to follow the lessons and not being able to give practical lessons. It has been determined that the program offers opportunities such as providing quick and easy access to information, increasing research curiosity and technology use competence. Cause of technology addiction, individual loneliness and possible health problems are among the threats of the emergency distance Turkish teaching program.
Coronavirus emergency remote teaching distance education remote teaching Turkish preservice teacher Turkish teaching
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | October 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: Ö10 |