Bu çalışmanın amacı Sakarya Üniversitesi Türk Dili Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde (TÖMER) Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğreticilerin görüşleri doğrultusunda Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretiminin olumlu ve olumsuz yönlerini belirlemektir. Çalışma grubu seçilirken seçkisiz örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiştir ve Sakarya Üniversitesi TÖMER’de görev yapan ve çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 15 öğretim görevlisi oluşturmuştur. Veriler dijital ortamda hazırlanan yarı-yapılandırılmış bir form aracılığı ile toplanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim yöntemiyle yürütülen bu çalışmaya ait elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğreticilerin genel anlamda bu süreçte motivasyonlarının düştüğünü ancak sanal derslerde kendilerini ifade etmede zorluk yaşamadıkları ve iletişimi iyi bir şekilde yürütebildikleri görülmüştür. Diğer taraftan öğreticilerin bu süreçte çeşitli teknik aksaklıklar yaşadıkları ve sürekli bilgisayar başında ders anlatmanın fiziksel ve psikolojik olarak onları yorduğunu belirtmişlerdir. Bunlara ilave olarak öğrencilerin motivasyonunu ve katılımını artırmak için çevrim içi oyunlar, etkinlikler ve ders dışı sohbetler gerçekleştirdikleri; bu sürecin kendi bilgi ve iletişim teknolojileri becerilerine katkı sağladığını ifade etmişlerdir.
The aim of this study is to determine the positive and negative aspects of distance education of Turkish as a foreign language regarding the opinions of the teachers who teach Turkish as a foreign language at Sakarya University TÖMER. The convenience sampling method, one of the random sampling methods, was preferred while choosing the study group and 15 lecturers working at Sakarya University Turkish Language Teaching Application and Research Center (TÖMER) were formed and agreed to participate in the study voluntarily. The data were collected through a semi-structured form prepared in a digital environment. The data obtained from this study, which was carried out with the phenomenology method, one of the qualitative research methods, was evaluated by the content analysis technique. According to the research findings, it was seen that the motivation of the instructors decreased in this process in general, but they did not have difficulty in expressing themselves in virtual lessons and they were able to conduct communication well. On the other hand, they stated that the instructors experienced various technical problems in this process and that constantly lecturing on the computer tired them physically and psychologically. In addition to these, they held online games, activities and extracurricular conversations to increase students' motivation and participation, stating that this process contributed to their information and communication technology skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | October 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: Ö10 |