Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Sosyal ve kültürel bir metin olma özelliği taşıyan reklamların başarılı olabilmesi tüketiciyle arasında duygusal bir bağ kurmasına bağlıdır. Bu bağ ise ancak onlar gibi davranıp, yine onlar gibi düşünmekle yani insanlar var olduğundan beri onları şekillendiren kültürel değerleri anlayıp kullanmakla kurulabilir. Her toplumun kendine özgü bir kültürü vardır ve bu kültürel farklılıklar en çok dilde kendini göstermektedir. Bu nedenle reklam ve pazarlamada önemli bir işlevi olan diğer bir olgu da dildir. Bu bağlamda kültürlerarası iletişim kuramlarına göre Türk kültürü gibi yüksek bağlamlı kültürlerde, iletişim esnasında grup ahengini korumak adına daha karmaşık, dolaylı bir iletişim şekli tercih edilir. Alman kültürü gibi düşük bağlamlı kültürlerde ise bireyler, duygu, düşünce ya da isteklerini açıkça ifade ederler. Bu tür toplumlarda iletişim esnasında sadece gerekli bilgiler verilir, gereğinden fazla bilgi verilmekten kaçınılır. Kültürlerarasındaki bu farklılıkların reklam diline yansıyıp yansımadığını tespit etmek amacıyla yapılan bu çalışmada, 2021-2022 yılları arasında Türk ve Alman televizyonlarında yayınlanan çeşitli otomobil reklamlarının dilinde kullanılan doğrudan ve dolaylı iletişim olgusu, kültürdilbilimsel açıdan incelenip kültürlerarası iletişim kuramları çerçevesinde analiz edilmiştir. Çalışmanın sonunda Türkiye’de yayınlanan otomobil reklamlarında genellikle anlamın, mesajdan ziyade bağlamdan iletildiği dolaylı iletişim şeklinin kullanıldığı, Almanya’da yayınlanan otomobil reklamlarında ise mesajların açık ve net bir şekilde iletildiği doğrudan iletişim şeklinin hâkim olduğu, dolayısıyla kültürel olguların reklamlarda kullanıldığı tespit edilmiştir.
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Reklam reklam dili kültürlerarası iletişim Türkçe reklamlar Almanca reklamlar kültürdilbilim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | World languages, cultures and litertures |
Authors | |
Publication Date | February 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 32 |