Editorial
BibTex RIS Cite

Empowering the school administrator: The ambiguous role of academia

Year 2024, Volume: 4 Issue: 2, 81 - 84, 31.12.2024

Abstract

In this issue, we addressed academia's responsibility to strengthen schools and school management. In this editorial, I questioned whether empowering schools and school administrators is an academic responsibility. Taking a critical approach, I examined academia's engagement in the field of education management through research, publication, and community service, aiming to reveal existing gaps in practical application, policy impact, and direct support to schools. I emphasized the need for academia to enhance its role in empowering educational institutions and school administrators, as well as in bridging theory with practice.

Okul yöneticisini güçlendirmek: Akademinin belirsiz rolü

Year 2024, Volume: 4 Issue: 2, 81 - 84, 31.12.2024

Abstract

Bu sayıda akademinin, okulu ve okul yönetimini güçlendirme sorumluluğunu ele aldık. Bu editör yazımda, okulları ve okul yöneticilerini güçlendirmenin akademik bir sorumluluk olup olmadığını sorguladım. Eğitim yönetimi alanında akademinin araştırma, yayın ve topluma hizmet yoluyla olan katılımını eleştirel bir yaklaşımla inceleyerek, uygulama pratiğinde, politika etkisinde ve okullara doğrudan destek sağlanmasında mevcut boşlukları ortaya koymaya çalıştım. Akademinin eğitim kurumlarını ve okul yöneticilerini güçlendirme ve teoriyi uygulama ile birleştirme konusundaki rolünü geliştirmesi gerektiğine işaret ettim.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Education Management, Teacher Education and Professional Development of Educators, Specialist Studies in Education (Other)
Journal Section Editorial
Authors

İbrahim Hakan Karataş 0000-0001-5569-014X

Publication Date December 31, 2024
Submission Date December 29, 2024
Acceptance Date December 30, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Karataş, İ. H. (2024). Okul yöneticisini güçlendirmek: Akademinin belirsiz rolü. Okul Yönetimi, 4(2), 81-84.