Opinion Article
BibTex RIS Cite

Okul yönetiminin güçlendirilmesi bağlamında Öğretmenlik Mesleği Kanunu ve etkisiz eleman olarak üniversiteler

Year 2024, Volume: 4 Issue: 2, 101 - 105, 31.12.2024

Abstract

Bu makalenin amacı öğretmen ve okul yöneticilerinin yetiştirilmesi ve geliştirilmesi amacı ile Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından akademi adı altında oluşturulan fiili durumu ve üniversitelerin bu durum karşısındaki ilgisiz, yetersiz ve etkisiz halini incelemek, eleştirmek ve önerilerde bulunmaktır. Bu amaçla yönetim ve eğitim yönetimi alanından, akademi kavramından, Türkiye’de akademi geleneğinden, Millî Eğitim Akademisinden, eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesinde üniversitelerin rolünden ve bu rolü oynama biçemlerinden söz edilmektedir.
Anahtar Kelimeler:

References

  • Acuner, A.M. (1990). Türkiye Cumhuriyeti’nde okur-yazarlık. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 161- 167.
  • Akman, Y. (2019). Eğitim fakültelerinin misyonları üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46, 39-56. doi: 10.9779/pauefd.452829
  • Dönmez, B. (2000,10-12 Mayıs). Öğretmen yetiştirmede kurumlar arası eşgüdüm sorunları ve eğitim fakültelerinin durumu (Sözel Bildiri). II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye
  • Maarif Teşkilâtına Dair Kanun (1926). (Resmî Ceride ile neşir ve ilânı:03.04.1926 – Sayı 338, No. 789.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu (1973). Resmî Gazete, 24.06.1973, Sayı14576. Kanun No: 1739.
  • Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun (1992). Resmi Gazete: 12.05.1992 Sayı: 21226. Kanun No: 3797.
  • Öğretmenlik Meslek Kanunu (2022). Resmî Gazete 14.02.2022, Sayı: 31750. Kanun No: 7354.
  • Öğretmenlik Mesleği Kanunu (2024). Resmî Gazete 18.10.2024, Sayı: 32696. Kanun No: 7528.
  • TDK (2024). Akademi. Türkçe Sözlük. https://sozluk.gov.tr/ 15.12.2024
  • Üstüner, M. & Cömert, M. (2008). Eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi anabilim dalı lisansüstü dersleri ve tezlerine ilişkin bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 497-515.
  • Yükseköğretim Kanunu (1981). Resmî Gazete 06.11.1981 Sayı: 17506. Kanun No: 2547.

Teaching Profession Law and universities as ineffective elements in the context of strengthening school management

Year 2024, Volume: 4 Issue: 2, 101 - 105, 31.12.2024

Abstract

The aim of this article is to examine, criticize and make suggestions about the de facto situation created by the Ministry of National Education (MoNE) under the name of academy for the training and development of teachers and school administrators and the indifferent, inadequate and ineffective state of universities in the face of this situation. For this purpose, the field of management and educational administration, the concept of academy, the academy tradition in Turkey, the National Education Academy, the role of universities in the training of educational administrators and the way they play this role are mentioned.

References

  • Acuner, A.M. (1990). Türkiye Cumhuriyeti’nde okur-yazarlık. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 161- 167.
  • Akman, Y. (2019). Eğitim fakültelerinin misyonları üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46, 39-56. doi: 10.9779/pauefd.452829
  • Dönmez, B. (2000,10-12 Mayıs). Öğretmen yetiştirmede kurumlar arası eşgüdüm sorunları ve eğitim fakültelerinin durumu (Sözel Bildiri). II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye
  • Maarif Teşkilâtına Dair Kanun (1926). (Resmî Ceride ile neşir ve ilânı:03.04.1926 – Sayı 338, No. 789.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu (1973). Resmî Gazete, 24.06.1973, Sayı14576. Kanun No: 1739.
  • Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun (1992). Resmi Gazete: 12.05.1992 Sayı: 21226. Kanun No: 3797.
  • Öğretmenlik Meslek Kanunu (2022). Resmî Gazete 14.02.2022, Sayı: 31750. Kanun No: 7354.
  • Öğretmenlik Mesleği Kanunu (2024). Resmî Gazete 18.10.2024, Sayı: 32696. Kanun No: 7528.
  • TDK (2024). Akademi. Türkçe Sözlük. https://sozluk.gov.tr/ 15.12.2024
  • Üstüner, M. & Cömert, M. (2008). Eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi anabilim dalı lisansüstü dersleri ve tezlerine ilişkin bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 497-515.
  • Yükseköğretim Kanunu (1981). Resmî Gazete 06.11.1981 Sayı: 17506. Kanun No: 2547.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Education Management
Journal Section Commentary
Authors

Burhanettin Dönmez

Publication Date December 31, 2024
Submission Date December 9, 2024
Acceptance Date December 26, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Dönmez, B. (2024). Okul yönetiminin güçlendirilmesi bağlamında Öğretmenlik Mesleği Kanunu ve etkisiz eleman olarak üniversiteler. Okul Yönetimi, 4(2), 101-105.