Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARI

Year 2004, Issue: 7, 135 - 150, 26.04.2013

Abstract

The aim of this study is to find out the thoughts of teachers about the Early
Childhood Education Program dated 31.05.2002 and numbered 270 by
Education Institution, to observe the applications concerning the program and
to determine the relations between the thougths and the observations.
As a result of this study it has been determined that there is no big negativity
in the thoughts of teachers about the program. However, on some steps
couple of problems have been concluded. Therefore from some aspects of
program (content, family activities, education methods, evaluation)
reevaluation improvements and informing of teachers are recommended. 

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARI

Year 2004, Issue: 7, 135 - 150, 26.04.2013

Abstract

Bu araútÕrmanÕn amacÕ; M.E.B. Talim Terbiye Kurulu BaúkanlÕ÷ÕnÕn 270 sayÕ ve 31.05.2002 tarihli uygulanÕp denenmek ve geliútirilmek üzere yürürlü÷e konulan okulöncesi e÷itim programÕ hakkÕnda ö÷retmen görüúlerinin alÕnmasÕ, ö÷retmenlerin programa iliúkin uygulamalarÕnÕn gözlenmesi ve gözlem bulgularÕ ile görüúlerinin arasÕndaki iliúkinin tespit edilmesidir. AraútÕrma sonunda; ö÷retmenlerin program ile ilgili görüúlerinde çok büyük olumsuzluklarÕn bulunmadÕ÷Õ tespit edilmiútir. Bununla birlikte programÕn birkaç basama÷Õnda sorunlarÕn oldu÷u sonucuna varÕlmÕútÕr. Böylelikle programÕn bu yönlerden (içerik, aile katÕlÕm çalÕúmalarÕ, ö÷retim yöntemleri, de÷erlendirme) yeniden ele alÕnarak geliútirilmesi, ö÷retmenlerin bu konularda daha ayrÕntÕlÕ bilgilendirilmesi önerilmiútir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Suzan Cömert This is me

Publication Date April 26, 2013
Submission Date January 30, 2014
Published in Issue Year 2004 Issue: 7

Cite

APA Cömert, S. (2013). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARI. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(7), 135-150.